کد خبر: ۶۸۳۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶

ایوانکا ترامپ بازجویی شد

دختر بزرگ رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری آمریکا به عنوان بخشی از تحقیقات دادستان کل واشنگتن درباره ادعای سوء استفاده از بودجه‌های غیرانتفاعی برای مراسم تحلیف پدرش در سال ۲۰۱۶ میلادی بازجویی شد.
ایوانکا ترامپ بازجویی شد
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر "کارل ریسین"، دادستان کل واشنگتن در شکایت تنظیم شده در دادگاه افشا کرد که ایوانکا ترامپ، دختر بزرگ و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه توسط وکلای دفتر دادستان کل واشنگتن بازجویی شده است.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، ریسین در یکی از شکایت‌های مربوط به ژانویه ۲۰۲۰ مدعی شد که شرکت‌ها و هتل‌های دونالد ترامپ از بودجه‌های غیرانتفاعی سوء استفاده کرده تا خانواده ترامپ را بیش از پیش متمول سازند.

دفتر دادستان کل واشنگتن از پنجاه و هشتمین کمیته تحلیف ریاست جمهوری شکایت کرد و آن را به سوء استفاده از بیش از ۱ میلیون دلار بودجه جمع آوری شده توسط این سازمان غیرانتفاعی برای پرداخت هزینه‌های بسیار بالا به هتل ترامپ در واشنگتن برای مراسم تحلیف وی در سال ۲۰۱۷ متهم کرد.

این وکلا ماه گذشته نیز ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا و توماس باراک، رئیس این کمیته تحلیف و همچنین برخی دیگر از مقامات را برای پاسخ به برخی سوالات احضار کردند.

ریسین اوایل سال جاری میلادی گفته بود: قوانین کمیته‌های غیرانتفاعی را ملزم می‌سازند تا بودجه‌های خود را برای اهداف عمومی اعلام شده صرف کنند نه برای سود رساندن به افراد یا کمپانی‌های خصوصی.

این شکایت قصد دارد یک میلیون دلاری را که گفته می‌شود مستقیما به کسب‌وکار خانواده ترامپ تزریق شده، پس بگیرد.

ریسین همچنین این کمیته تحلیف را به سوءاستفاده از بودجه‌های غیرانتفاعی و هماهنگی با مدیریت هتل ترامپ در واشنگتن و اعضای خانواده ترامپ برای ترتیب دادن این رویدادها متهم می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین