کد خبر: ۶۸۳۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹

سر و کله جسم مرموز برای سومین بار پیدا شد؛ مونولیت به ارتفاعات کالیفرنیا رفت

سومین سازه فلزی مرموز پس از غیب شدن خواهر و برادرش در صحرای یوتا و تپه‌های رومانی، این بار در ارتفات کوه پاین واقع در کالیفرنیا سر برآورد.
سر و کله جسم مرموز برای سومین بار پیدا شد؛ مونولیت به ارتفاعات کالیفرنیا رفت
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه محلی در شهر کوچک آتاسكادرو(Atascadero) واقع در ساحل مركزی كالیفرنیا، گزارش داد كه این سازه فلزی در ارتفاعات كوه پاین پیدا شده است. بر پایه این گزارش، ده‌ها گردشگر که به این منطقه سفر کرده‌اند، تصاویر آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند.

ارتفاع این حجم فلزی سه وجهی حدود ۳ متر و عرض ان ۲۵ سانتیمتر برآورد شده که صفحات جانبی براق آن با استفاده از پرچ به بدنه اصلی آن که به نظر می‌رسد قطعه‌ای فولادی باشد، متصل شده است.

گزارش روزنامه آتاسكادرو حاکیست که این جسم مرموز برخلاف خواهر و برادرش در صحرای یوتا و تپه‌های رومانی خیلی پابرجا به نظر نمی‌رسد و در محل استقرار خود کمی لق است.

نخستین بار در ۱۸ نوامبر کارکنان اداره اراضی ایالت یوتا به هنگام گشت‌زنی با بالگرد، سازه فلزی درخشانی را مشاهده کردند که ارتفاع آن ۳.۳ متر بود. این حجم فلزی سپس در شامگاه ۲۷ نوامبر (۷ آذر) ناپدید شد. البته شبکه سی‌ان‌ان روز چهارشنبه(۲ دسامبر) اعلام کرد که این سازه فلزی توسط یک گروه حامی محیط زیست و با هدف پاکسازی اراضی عمومی از زباله به مکان نامشخصی منتقل شده است.

دومین جسم مرموز مشابه که ارتفاعی در حدود ۴ متر داشت، در تپه‌های باتکا دوامنه واقع در حاشیه در شهر پیاترای رومانی پیدا شد ولی آن نیز پس از مدت کوتاهی مفقود شد.

هنوز در مورد سازنده این اجسام فلزی و انگیزه مستقر کنندگان آنها اطلاعاتی در دست نیست ولی تا کنون دو فرضیه در مورد منشاء این حجم‌های فلزی مطرح شده است. نخست این که نمایش آنها شوخی گروهی ناشناس با الهام از از رُمان و فیلم علمی-تخیلی «۲۰۰۱؛ ادیسه فضایی» است که بر جنبه خرد بخشی یک تک سنگ سیاه(مونولیت) تاکید داشت. دومین این که هدف از استقرار اسرارآمیز آن، نمایش اثر مدرن هنرمندی است که در پی کسب شهرت جهانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین