کد خبر: ۶۸۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۲
وزیر دفاع استرالیا مطرح کرد:

پیش‌بینی شکست نیروهای ائتلاف در افغانستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر دفاع استرالیا بر این عقیده است که نیروهای ائتلاف در افغانستان با روند کنونی شکست خواهند خورد و دو راه پیش روی آنها است. یا افزایش نیروها در افغانستان و یا خروج کامل از آن.

به گزارش BBC، در همین راستا دولت جرج بوش نیز که به پایان دوره خود نزدیک می‌شود در تلاش است تا راه حلی نهایی را برای مشکل افغانستان بیابد به همین خاطر کاخ سفید به نظامیان و دیپلمات‌ها دستور داده است تا اوایل سال جاری ارزیابی‌های خود را از اوضاع موجود در افغانستان  ارائه کنند. در اوج تبلیغات پیش از انتخاباتی آمریکا، دولت جمهوری‌خواه جرج بوش با ضرورت خروج نیروهای خود مواجه شده است که این مساله می‌تواند به ضرر اعضای حزب جمهوری خواه در انتخابات باشد.

در آستانه هفت سالگی حضور نیروهای ائتلاف در افغانستان، بر طبق آمار منتشر شده نیروهای ائتلاف ناتو روسیه بیشترین تعداد کشته‌ها را در حضور در یک کشور خارجی داشته‌اند. در مقابل حدود 6300 افغانی، از جمله جنگجویان و افراد غیرنظامی نیز کشته شدند.

از سوی دیگر، خبرگزاری نوستی در گزارشی نوشت: تعداد اقدامات تروریستی نیز به رقم بی‌سابقه 140 مورد در سال جاری رسیده است که آمار خوبی برای دولت جرج بوش نیست. در آمریکا  نیز ارزیابی از اوضاع اصلا امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد. 

در همین راستا، دولت دستوری مبنی بر نظارت بر روند انجام ماموریت‌ها از سوی نظامیان صادر کرده است که این مساله تاییدی بر همین ادعا است. اوایل سال آینده تحلیلی از اقدامات نظامیان از سوی فرماندهی مرکزی آمریکا و ارزیابی از تلاش‌های دیپلماسی و اقتصادی از وزارت امور خارجه این کشور ارائه خواهند شد. 

علاوه بر این، بهار سال 2008 قرار است تا سران کشورهای عضو  ناتو در بخارست اوضاع افغانستان را بررسی کنند. همچنین انتظار می رود که اعضای ائتلاف برنامه تثبیت اوضاع در این کشور برای مدت زمانی 3 تا 5 سال  مورد بررسی قرار دهند. آمریکایی‌ها سعی دارند تا اعضای ناتو را برای صدور مجوز های لازم برای ادامه حضور نیروهای ائتلاف در افغانستان آماده کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین