کد خبر: ۶۸۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۹

نامه شهردار برای منوریل به شورا نرسیده

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در حالی که شهردار تهران از ارائه نامه مکتوب به شورا برای جمع کردن پایه‌های منوریل خبر داده بود، رییس كمیسیون عمران شورا امروز گفت که هنوز نامه مكتوبی از شهرداری در این رابطه دریافت نكرده‌ است.

روز دوشنبه، شهردار در حاشیه برنامه‌ای به خبرنگاران گفته بود که پیشتر به طور شفاهی این تقاضا را مطرح کرده و نامه آن را هم فرستاده است.

قبل از شهردار،معاون حمل و نقل و ترافیک تهران از جمع آوری پایه‌های منوریل خبر داده بود. مسئولان شهرداری علت جمع‌آوری پایه‌های منوریل را بد منظری آن و ایجاد مشکل برای مردم و عابران در آن منطقه ذکر کرده‌اند.

در حالی که پایه‌های بی‌فایده منوریل همچنان در منطقه صادقیه خودنمایی می‌کند، حمزه شکیب امروز به خبرنگار ایسنا گفت:« نامه و تقاضای شهرداری برای جمع‌آوری این پروژه حتما باید به همراه گزارش‌های توجیهی باشد».

عضو شورای شهر تهران افزود: بنده به عنوان مسوول كمیسیون عمران كه اصلی‌ترین كمیسیون بررسی پروژه منوریل است، هنوز نامه‌ای مكتوب از شهرداری دریافت نكرده‌ام، البته شاید این نامه در راه باشد، اما هنوز به دستمان نرسیده است.

شكیب افزود: البته تنها ارائه نامه‌ برای جمع‌آوری پروژه منوریل صادقیه كافی نیست و شهرداری در ضمیمه این نامه باید گزارش توجیهی درباره بار مالی، نقش نداشتن این پروژه در ترافیك و سایر جزییات مربوط به آن را ارائه كند.

وی با تاكید بر اینكه «جمع‌آوری پروژه منوریل صادقیه باید از همه جوانب و زوایا مورد بررسی قرار گیرد»، افزود: شورای شهر تهران از شهرداری گزارش این پروژه را تقاضا كرده، اما هنوز با گذشت سه ماه از این تقاضا، شهرداری آن را به شورای شهر تهران نداده است.

رییس كمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران افزود: كمیسیون عمران هفته گذشته با حضور سرمایه‌گذار پروژه منوریل صادقیه و مسوولان شهرداری، وضعیت این پروژه را از لحاظ پیشرفت فیزیكی، مالی و حقوقی مورد بررسی قرار داد و مقرر شد، تا نماینده‌ای از شورا و نماینده تمام الاختیاری از شهرداری و مجری پروژه بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام داده و این موضوع را حل و فصل كنند.

وی با تاكید بر این كه كمیسیون عمران شورای شهر تهران، تعیین تكلیف منوریل صادقیه را در دستور كار قرار داده است، افزود: پس از بررسی‌ها اعلام خواهیم كرد كه احداث این پروژه ادامه یابد، یا متوقف شود.

به گفته شكیب، پایه‌ها و سیستم سازه‌ای، تجهیزات و مجموعه‌های تجاری اطراف پروژه منوریل صادقیه از جمله مباحثی است كه باید حل و فصل شود.

وی درباره كافی نبودن مطالعات پروژه منوریل صادقیه، اذعان كرد: این پروژه از همان ابتدا، دارای مطالعات كافی نبوده و متاسفانه به صورت جامع و كامل مطالعات آن انجام نشده است و اگر مطالعات كافی داشت، قطعا وضعیت بهتری را شاهد بودیم.

رییس كمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران گفت: مسایل سیاسی نیز از همان ابتدا بر پروژه منوریل تاثیر گذاشت كه این امر باعث شد كه پروژه تاكنون معلق بماند.

وی خاطر نشان كرد: شهرداری، مجری پروژه و دولت سه راس یك مثلث هستند كه موجب شدند، تا این وضعیت برای منوریل صادقیه تحمیل شود و اگر دولت سابق آن را وارد فضای سیاسی نمی‌كرد، این وضعیت پیش نمی‌آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین