کد خبر: ۶۸۴۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴

موضع‌گیری دوباره عربستان درباره احتمال بازگشت آمریکا به برجام

وزیر خارجه عربستان امروز یکشنبه گفت که کشورش مخالف بازگشت آمریکا به توافق هسته ای با ایران نیست اما در عین حال خواستار ممنوعیت کامل غنی سازی اورانیوم در ایران است.
موضع‌گیری دوباره عربستان درباره احتمال بازگشت آمریکا به برجام
آفتاب‌‌نیوز :

«فیصل بن فرحان آل سعود» روز یکشنبه در گفت و گو با روزنامه «لاریپوبلیکا» (la Repubblica) ایتالیا با بیان اینکه کشورش مخالف بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ بین کشورهای غربی و ایران امضا شد و دولت فعلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، نیست، اظهار داشت: ما امیدواریم تمام موضوعات نگران کننده از ایرانیها و در راس آن‌ها ضرورت اعمال ممنوعیت دائمی غنی‌سازی اورانیوم و عدم امکان بازگشت ایران به این فعالیت‌ها که اولین چیزی است که در اولین لحظه اختلاف بین طرفین توافق ظاهر می‌شود، مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین خواستار بازنگری درباره روش بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران شد و ادعا کرد: در ایران سایت‌های مخفی نظامی وجود دارد که در آن‌ها محدودیت‌هایی برای بازرسان اعمال می‌شود و نیازی به گفتن نیست که توافق قبلی به فعالیتهای تهاجمی و توسعه طلبانه منطقه‌ای ایران توجه نمی‌کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد که ایران به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از سایت های خود را نداده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین