کد خبر: ۶۸۴۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
تبلیغات

مسجد آبی سلطان احمد استانبول

بازدید از مکان‌های تاریخی یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر است؛ اما بسیاری از مکان‌های گردشگری ترکیه به تهیه بلیط نیاز دارند. معمولا کسانی که تور ارزان استانبول را تهیه می‌کنند؛ دنبال کم‌ترشدن هزینه‌های سفر خود هستند. این گردشگران بیش‌تر، مکان‌های گردشگری را انتخاب می‌کنند که هزینه زیادی برای بازدید نداشته باشند. مسجد آبی سلطان احمد یکی از این مکان‌های گردشگری رایگانی است که درادامه توضیحات بیش‌تری درمورد آن ارائه می‌دهیم.
مسجد آبی سلطان احمد استانبول
آفتاب‌‌نیوز :

استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه و یکی از شهر‌های توریستی پرطرفدار است که هرساله میلیون‌ها گردشگر را از نقاط مختلف جهان میزبانی می‌کند. استانبول آب‌وهوای دلپذیر و طبیعتی مجذوب‌کننده دارد و به‌همین‌خاطر می‌تواند تجربه خوبی برای شما رقم بزند. استانبول در عین مدرن‌بودن، شکوه تاریخی سال‌های قبل خود را هم حفظ کرده و بنا‌های تاریخی فراوان گواه این موضوع هستند. استانبول ازنظر موقعیت جغرافیایی بین مرز اروپا و آسیا قرار دارد که تلفیقی از سنت و مدرنیته است.

جالب است بدانید که این شهر در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا و سومین شهر گردشگری دنیا (ازنظر تعداد گردشگران خارجی) معرفی شد. اجرای موسیقی، نمایش‌های خیابانی، کافه و رستوران‌ها و گردشگرانی که در خیابا‌ن‌های استانبول درحال رفت‌وآمد هستند، زیبایی شهر را دوچندان می‌کند؛ پس اگر علاقه‌مند به پیاده‌روی در شهر هستید، پیشنهاد می‌شود حتما استانبول را در لیست سفرهای‌تان قرار دهید.

احتمالا می‌دانید که استانبول یکی از پرطرفدارترین شهر‌ها برای گردشگران ایرانی است؛ چراکه سفر به این شهر برای گردشگران ایرانی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از دیگر شهر‌های خارجی به‌حساب می‌آید. می‌توان با یک هزینه مناسب تعطیلات خوبی را در این شهر پشت‌سر گذاشت. همچنین فرهنگ، آداب‌ورسوم و غذا‌های استانبول شباهت زیادی به ایران دارد و درطول مسافرت‌تان احساس غریبی نخواهید کرد. همان‌طورکه بیان شد شهر استانبول کنار مدرن‌بودن، بنا‌های تاریخی زیادی هم دارد که بسیاری از آن‌ها مورداستقبال گردشگران خارجی این شهر قرار گرفته‌اند. یکی از مهم‌ترین بنا‌های تاریخی استانبول مسجد آبی سلطان احمد است که درادامه به بررسی آن می‌پردازیم. اگر به‌دنبال تور ارزان استانبول هستید، توصیه می‌شود تا انتهای این متن همراه ما باشید.

مسجد آبی سلطان احمد

بازدید از مکان‌های تاریخی یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر است؛ اما بسیاری از مکان‌های گردشگری ترکیه به تهیه بلیط نیاز دارند. معمولا کسانی که تور ارزان استانبول را تهیه می‌کنند؛ دنبال کم‌ترشدن هزینه‌های سفر خود هستند. این گردشگران بیش‌تر، مکان‌های گردشگری را انتخاب می‌کنند که هزینه زیادی برای بازدید نداشته باشند. مسجد آبی سلطان احمد یکی از این مکان‌های گردشگری رایگانی است که درادامه توضیحات بیش‌تری درمورد آن ارائه می‌دهیم.

مسجد آبی سلطان احمد در قرن ۱۷ توسط سلطان احمد اول ساخته شده و به‌دلیل استفاده از کاشی‌های آبی به‌کار رفته در نمای داخلی مسجد به این نام شهرت یافته است. این مسجد ابتدا شش مناره بلند داشته که به‌دلیل شباهت آن به مناره‌های مسجدالحرام موردسرزنش برخی افراد قرار گرفت. به‌همین دلیل سلطان احمد دستور ساخت هفتمین مناره مسجد را صادر کرد تا انتقادات به‌سمت معماری ساختمان را متوقف کند. ارتفاع گنبد اصلی مسجد ۴۳ متر است و گنبد‌های کوچک‌تر که پایین گنبد اصلی قرار دارند، نمایی آبشاری ایجاد کرده‌اند که به زیبایی مسجد می‌افزاید.

مسجد آبی سلطان احمد استانبول

فضای داخلی گنبد‌ها با کاشی‌های متنوعی که نشان‌دهنده ذوق و مهارت معمار بوده، تزیین شده است. این مسجد زیبا، بیش از ۲۰۰ پنجره دارد که هنگام روز نورپردازی فوق‌العاده‌ای را در صحن اصلی مسجد به‌نمایش می‌گذارد. این پنجره‌ها در قرن ۱۷ شیشه‌های رنگی داشتند که به‌مرور زمان شکسته شده و شیشه‌های جدید جایگزین آن‌ها شدند. نمای داخلی مسجد با بیش از ۲۰ هزار کاشی آبی‌رنگ مزین با آیات قرآن پوشیده شده که خطاط این آیات، سید کاظم غباری (یکی از بزرگ‌ترین خطاط‌های طول تاریخ) بوده است. مسجد آبی سلطان احمد به‌دلیل این که یک مکان مقدس برای مسلمانان محسوب می‌شود، قوانین خاصی دارد. برای مثال هنگام اقامه نماز، گردشگران نمی‌توانند از مسجد بازدید کنند و اگر گردشگران مسلمان نباشند، باید از ضلع غربی مسجد، یعنی محوطه وارد مسجد شوند. دقت داشته باشید که پوشاندن مو و دستان در این مسجد برای خانم‌ها الزامی بوده و بازدید از مسجد هم رایگان است. صحبت با صدای بلند و عدم‌استفاده از فلش دوربین هم ازدیگر قوانین این مکان گردشگری به‌شمار می‌آید. اگر قصد سفر با تور استانبول را دارید، توصیه می‌شود بازدید از مسجد آبی سلطان احمد را در برنامه خود قرار دهید.

مزیت خرید تور استانبول از علی بابا

بیش‌تر کسانی‌که می‌خواهند به استانبول سفر کنند، سراغ تور‌های گردشگری می‌روند؛ چراکه دردسر‌های هماهنگی هتل، بلیط و بازدید از مکان‌های گردشگری به‌شکل کامل حذف می‌شود. دقت کنید که برای رزرو هتل از سایت‌های خارجی باید مسترکارت داشته باشید که دسترسی به آن برای همه افراد امکان‌پذیر نیست؛ پس بهتر است برای رزرو هتل از سایت‌های واسط ایرانی استفاده کنید یا از تور استانبول کمک بگیرید. غیراز این‌موارد دردسر‌های تهیه غذا، حمل‌ونقل درون شهری، استفاده از تورلیدر و... با خرید تور‌های گردگشری به‌طورکلی حذف می‌شود. پس اگر برای مسافرت‌های خود از تور‌های گردشگری استفاده کنید، دیگر دغدغه تامین غذا و رزرو هتل را نخواهید داشت. درنتیجه بدون هیچ نگرانی می‌توانید از سفر خود لذت‌ببرید.

یکی از معیار‌های انتخاب تور برای برخی گردشگران هزینه آن است و همان‌طورکه می‌دانید بسیاری از تور‌های گردشگری هزینه بالایی دارند. برای خرید یک تور گرشگردی ارزان می‌توانید به وب‌سایت علی‌بابا مراجعه و تور‌های مختلف استانبول را مشاهده کنید. پس از مراجعه به سایت علی بابا و انتخاب تور موردنظرتان می‌توانید از تقویم قیمتی و امکان اطلاع از کاهش قیمت تور استانبول کمک بگیرید تا یک سفر ارزان‌قیمت داشته باشید. هتل‌های استانبول به‌دلیل رقابتی که باهم دارند، در فصول مختلف تخفیفاتی را برای جذب گردشگران ارائه می‌دهند و شما با مراجعه به سایت علی بابا می‌توانید از این تخفیفات مطلع شوید. با خرید تور ارزان استانبول از علی بابا می‌توانید مطمئن باشید که بهترین قیمت را برای سفر خود پرداخته‌اید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین