کد خبر: ۶۸۴۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
تبلیغات

بررسی سنگ ترامیت به همراه مزایا و معایب

سنگ‌های ترامیت مانند سایر سنگ‌ها در کنار مزیت‌های فراوانی که دارند از معایب ریز و درشتی نیز برخوردار هستند. یکی از این معایب مقاومت پایین سنگ می‌باشد. این سنگ به علت تخلخلی که دارد می‌تواند جذب آب بالایی نیز داشته باشد. اگر آب با این سنگ ترکیب شود لکه پذیری در این سنگ افزایش می‌یابد و زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

سنگ ترامیت از ترکیب سنگ‌های مرمریت و تراورتن به وجود می‌آید که از دسته سنگ‌های آهکی می‌باشد. علت آهکی بودن ترامیت‌ها این است که در معرض فشار و دمای خیلی بالا قرار نگرفته‌اند. سنگ ترامیت از خاک رس و ماسه تشکیل شده است که نسبت به سنگ‌های مرمریت و مرمر از وزن کمتری برخوردار می‌باشد. نام دیگر این سنگ‌ها که شاید به گوش شما نیز آشنا باشد لایمستون است. گاهی برخی افراد سنگ ترامیت را با تراونیکس اشتباه می‌گیرند در حالی که ترامیت ترکیب مرمریت و تراورتن است و تراونیکس ترکیبی از مرمر و تراورتن می‌باشد.

ویژگی‌های سنگ ترامیت یا لایمستون

سنگ‌های ترامیت به علت ساختاری که دارند ویژگی‌های تراورتن و مرمریت‌ها را با هم به ارث برده‌اند. ترامیت‌ها معمولاً زمینه روشنی دارند و بیشتر در رنگ‌های سفید و یا کرم در بازار عرضه می‌گردند. سنگ ترامیت از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به سنگ‌های تراورتن دارد و شناسایی و تشخیص این دو از هم کار ساده‌ای نمی‌باشد. به علت رنگ و ترکیبی که این سنگ‌ها دارند می‌توانند جایگزین مناسبی برای سنگ‌های تراورتن سفید باشند. از انواع سنگ‌های ترامیت یا لایمستون می‌توان به ترامیت بوکان، ترامیت سمیرم، ترامیت میاندوآب و ... اشاره نمود. ترامیت بوکان دارای زمینه سفید و یکدست می‌باشد و در آن هیچگونه رگه‌ای دیده نمی‌شود.

بررسی سنگ ترامیت به همراه مزایا و معایب

ترامیت‌ها به دلیل قیمت مناسب‌تری که نسبت به تراورتن‌های‌سفید دارند مورد استقبال سازندگان قرار گرفته‌اند و دقیقاً ظاهری مشابه به تراورتن‌های سفید را در نما ایجاد می‌کنند. جهت خرید سنگ ترامیت می‌توانید به مجموعه‌های مختلفی که ارائه دهنده سنگ‌های ترامیت هستند مراجعه نمایید و با دریافت راهنمایی ترامیت مورد نظر خود را خریداری نمایید. مجموعه آتاسنگ نیز به عنوان برترین سنگبری محمودآباد ارائه دهنده انواع سنگ‌های مرمریت، تراورتن و ترامیت می‌باشد که با مراجعه به این مجموعه می‌توانید بهترین سنگ را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید.

مزایای سنگ ترامیت

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که سنگ ترامیت دارد خوش تراش بودن این سنگ می‌باشد که این ویژگی و مزیت موجب شده بتوان از این سنگ در ابعاد و اشکال مختلف استفاده نمود. مهم‌ترین مزیتی که باعث شده این سنگ به صورت عمده در ساخت‌و‌ساز مصرف گردد و سازندگان از طرفداران این سنگ مرغوب شوند قیمت مناسبی است که سنگ ترامیت دارا می‌باشد. عدم بازی رنگ، یکدستی و رنگ روشنی که این سنگ دارد موجب شده تا ظاهری پاک و یکدستی به ساختمان ببخشد و برای افرادی که به دنبال سنگ یکدست و روشن هستند گزینه مناسبی باشد. صیقل پذیری سنگ ترامیت از دیگر مزیت‌های این سنگ به شمار می‌آید که در درجات سوپر و ممتاز آن ساب و صیقل عالی دریافت می‌کند و شفاف و یکدست می‌گردد.

بررسی سنگ ترامیت به همراه مزایا و معایب

معایب سنگ ترامیت

سنگ‌های ترامیت مانند سایر سنگ‌ها در کنار مزیت‌های فراوانی که دارند از معایب ریز و درشتی نیز برخوردار هستند. یکی از این معایب مقاومت پایین سنگ می‌باشد. همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر شده است این سنگ از نوع آهکی می‌باشد و زمانی که آهک موجود در هر سنگ بالا باشد آن سنگ از مقاومت پایینی در مقابل عوامل محیطی مانند رطوبت، یخبندان، بارندگی و ... خواهد داشت. به همین دلیل جهت خرید سنگ‌های ترامیت توصیه می‌گردد که از آن در مناطقی که بارندگی و رطوبت زیاد است جهت نمای بیرونی ساختمان ستفاده نشود.

سنگ ترامیت به علت تراکم پایینی که دارد مقاومت آن در برابر ضربه بسیار کم می‌باشد و به همین دلیل نمی‌توان از سنگ‌های ترامیت در پله و یا پاگرد‌های ساختمان استفاده کرد. زیرا این دو از مکان‌های پر رفت‌و‌آمد ساختمان به‌شمار می‌آیند و این امکان وجود دارد که سنگ پله ترامیت بر اثر رفت‌و‌آمد و فرسایشی که به‌وجود می‌آید به زودی شکسته شود و از بین برود. این سنگ به علت تخلخلی که دارد می‌تواند جذب آب بالایی نیز داشته باشد. اگر آب با این سنگ ترکیب شود لکه پذیری در این سنگ افزایش می‌یابد و زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهد.

بررسی سنگ ترامیت به همراه مزایا و معایب

کاربرد انواع ترامیت

این سنگ به دلیل مقاومت کم و جذب بالای آن نمی‌تواند در مکان‌های مرطوب و پر رفت‌و‌آمد استفاده شود. در نتیجه برای نما‌های ساختمان‌هایی که در مناطق مرطوب نیستند و بارندگی به صورت مکرر در آنجا وجود ندارد، گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. همچنین از سنگ ترامیت در سایر قسمت‌های ساختمان مانند دیوار پارکینگ‌ها، دیوار داخلی ساختمان، نما‌های بخش‌های داخلی و نورگیر‌ها استفاده می‌کنند. انواع سنگ‌های ترامیت به خاطر رنگ روشن و سفیدی که دارند در ساخت انواع مصنوعات دکوراتیو نیز کاربرد‌های بسیاری دارند.

از درجات پایین و یا همان درجه دو سنگ ترامیت می‌توان در قسمت‌های نمای فرعی ساختمان که زیاد در معرض دید نیستند استفاده کرد. کلیه سنگ‌ها اعم از تراورتن، مرمریت و ترامیت پس از طی کردن مراحل فرآوری به سورت و دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. این دسته‌بندی‌ها با نام سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو انجام می‌گیرد. همانطور که از نام این دسته بندی مشخص است هرچه سنگ با کیفیت‌تر و مرغوب‌تر باشد در درجه سوپر قرار می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین