کد خبر: ۶۸۴۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
تبلیغات

با انواع مختلف اختلال یادگیری آشنا شوید

اولین مرحله برای شناسایی این مشکل آشنایی با انواع اختلال یادگیری است. رایج‌ترین آن‌ها شامل اختلال یادگیری ریاضی، اختلال یادگیری نوشتن و اختلال یادگیری خواندن است. در ادامه این مقاله درباره انواع اختلال یادگیری و علائم آن بیشتر صحبت می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

کودکان آسیب‌پذیرترین عضو هر خانواده هستند و نیازمند مراقبت و توجه زیادی هستند. بعضی از والدین هنگام مواجه شدن با یک اختلال یادگیری خاص از پذیرفتن آن سر باز می‌زنند. آن‌ها گمان می‌کنند با پذیرش این مشکل در کودک مهر تاییدی بر مشکل‌دار بودن فرزند خود زده‌اند. این تفکر اشتباه است و در صورتی که این اختلالات به سرعت شناسایی شوند می‌توانند به کمک مشاوره روانشناسی بهبود پیدا کنند.

اولین مرحله برای شناسایی این مشکل آشنایی با انواع اختلال یادگیری است. رایج‌ترین آن‌ها شامل اختلال یادگیری ریاضی، اختلال یادگیری نوشتن و اختلال یادگیری خواندن است. در ادامه این مقاله درباره انواع اختلال یادگیری و علائم آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

با انواع مختلف اختلال یادگیری آشنا شوید

حال سوالی که پیش می‌آید این است که بعد از شناسایی مدل اختلال چه‌کاری باید بکنیم؟ در روز‌هایی که به دلیل شیوع کرونا نمی‌توانیم به مراکز درمانی مراجعه کنیم یک پیشنهاد عالی برای شما داریم. سامانه مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی دکتر ساینا با ارائه مشاوره روانشناسی آنلاین به صورت تلفنی کمک می‌کند به راحتی انواع اختلال در فرزندتان را درمان کنید. برای دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی کودک از دکتر ساینا کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن شده و ثبت‌نام کنید.

نشانه‌های انواع اختلال یادگیری در کودک را بشناسید

وجود علائم زیر در کودک ممکن است نشانه وجود یکی از انواع اختلال یادگیری باشد. تنها یک متخصص روانشناسی می‌تواند این مسئله را تشخصی دهد.

• کودک با بستن دکمه لباس، زیپ کیف و لباس و بند کفش مشکل دارند.

• رنگ آمیزی برای او دشوار است و یا در گرفتن صحیح مداد در دست مشکل دارد.

• تلفظ درست کلمات برای او مشکل است و یا جملات را ناقص بیان می‌کند.

• ممکن است گاهی قادر به تکرار آنچه به او گفته می‌شود نباشد.

• در سنین پنج تا ۹ سالگی در یادگیری ارتباط بین حروف و صدا‌ها و مفاهیم پایه ریاضی مشکل داشته باشد.

• در سنین ۱۰تا ۱۳ سالگی ممکن است در درک مطلب و مهارت‌های ریاضی مشکل داشته باشد و یا دست خطش خوانا نباشد و یا نتواند در بحث‌های کلاسی شرکت کند.

با مشاهده این موارد حتما با یک مشاور روانشناس در ارتباط باشید. این ارتباط در صورتی که به صورت آنلاین باشد یک گزینه عالی برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌هاست. به کمک سایت www.drsaina.com می‌توانید به راحتی با بهترین پزشکان و روانشناسان کشور در ارتباط بوده و انواع اختلال یادگیری در فرزندتان را درمان کنید.

با انواع مختلف اختلال یادگیری آشنا شوید

ویژگی‌های اختلال یادگیری در ریاضی در کودکان را بدانید

اختلال ریاضی یکی دیگر از انواع اختلال یادگیری است. اختلال یادگیری ریاضی بسته به میزان پیشرفته بودن آن در بین کودکان به صورت‌های متفاوتی نمود پیدا می‌کند. توانایی کودک در درک ریاضی تحت تاثیر انواع اختلال یادگیری مثل مشکل یادگیری زبان، اختلالات دیداری یا مشکل در ترتیب‌گذاری، حافظه یا سازماندهی قرار دارد. فرد مبتلا به اختلال ریاضی ممکن است:

• در به ذهن سپردن و سازماندهی اعداد و همچنین علامت‌های ریاضی و قوانین اعداد مشکل داشته باشد.

• زمان زیادی طول می‌کشد تا قوانین ساده‌ای مثل جمع دو عدد را فرابگیرد و در انتها هم ممکن است اشتباه کند.

• در خواندن ساعت مشکل داشته باشد.

با علائم اختلال در نوشتن آشنا شوید

یکی دیگر از انواع اختلال یادگیری، اختلال در نوشتن است. این مشکل به ضعف در شکل دادن فیزیکی به کلمات و حروف مرتبط است. علائم این اختلال شامل موارد زیر است:

۱. ناتوانی در تمیز نوشتن و ثبات نوشتاری

۲. اختلال در کپی کردن دقیق حروف و کلمات

۳. مشکل در املای صحیح کلمات

۴. ناتوانی در سازماندهی و پیوستگی نگارش

بعد از بررسی این نشانه‌ها می‌توانید با مشاوران روانشناسی دکتر ساینا مشورت کرده و برای درمان فرزندتان اقدام کنید. همین حالا از طریق لینک زیر روانشناس کودک خود را انتخاب کرده و مشکل را با او به اشتراک بگذارید.

https://www.drsaina.com/ConsultationDoctor_۱_۹۹۷/مشاوره-روانشناس-کودک-آنلاین/

نشانه‌های اختلال یادگیری در خواندن را بشناسید

مشکل در خواندن یکی دیگر از انواع اختلال یادگیری است. اگر موارد زیر را در کودکتان مشاهده کردید باید در اسرع وقت با یک روانشناس صحبت کنید. این علائم شامل موارد زیر است:

• ناتوانی در شناسایی حروف و کلمات

• اختلال در فهمیدن کلمات و معانی

• مشکل در سریع خواندن و روان بودن

• مشکل در مهارت‌های کلی در حوزه واژه‌ها

با انواع مختلف اختلال یادگیری آشنا شوید

اختلالات یادگیری در کودکان به موارد بالا محدود نمی‌شود

اختلال در یادگیری ریاضی، خواندن و نوشتن رایج‌ترین انواع اختلال یادگیری در کودکان هستند. با این حال اختلالات دیگری مثل اختلال یادگیری زبان و اختلالات مهارت‌های حرکتی هم مجموعه گسترده‌ای از انواع اختلال یادگیری را در بر می‌گیرند. برای شناسایی و درمان این مشکلات روی کمک یک روانشناس حساب کنید.

دکتر ساینا سامانه‌ای که همیشه به داد ما می‌رسد

دنیای تکنولوژی هر روز برای ما دستاورد تازه‌ای دارد. هر ساله امکانات جدیدی به زندگی ما افزوده شده و زندگی ساده‌تری از سال‌های قبل داریم. یکی از این دستاورد‌ها آنلاین شدن خدمات و کمک به صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. همچنین به کمک این سامانه نیازی به حضور در مطب‌های شلوغ و پذیرفتن ریسک مبتلا به کرونا را ندارید.

به راحتی و به صورت آنلاین یا تلفنی از بهترین امکانات پزشکی استفاده کنید. این مجموعه با بیش از ۴۵۰ پزشک در ۴۴ رشته پزشکی آماده خدمت‌رسانی به شما هستند. این مشاوره پزشکی می‌تواند به صورت تلفنی یا گفت‌وگوی متنی صورت بگیرد. همچنین مشاوره تلفنی با روانشناس برای بررسی انواع اختلال یادگیری و مشکلات روانشناختی بسیار مفید است. برای پرداخت هزینه نگران نباشید، اگر به هر دلیلی از مشاوره روانشناسی یا پزشکی خود رضایت نداشته باشید، کل مبلغ به شما بازگردانده می‌شود. با مشاوره آنلاین دکتر ساینا با پزشک مشورت کرده و تنها در صورت لزوم به صورت حضوری به مطب دکتر مراجعه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین