کد خبر: ۶۸۴۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹

شکاف در حزب نتانیاهو

یکی از اعضای ارشد حزب نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جدا شدن از آن،‌ از تاسیس حزبی جدید خبر داد.
شکاف در حزب نتانیاهو
آفتاب‌‌نیوز :

«گدعون ساعر» از اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و وزیر سابق کابینه جدایی خود از حزب حاکم لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را اعلام کرده و از تأسیس حزبی جدید برای شرکت در انتخابات آتی خبر داد.

ساعر سال گذشته در رقابت با نتانیاهو برای رهبری حزب لیکود شکست خورد و نتوانست جایگزین وی در این حزب شود.

«ییفات شاشا بیتون» از اعضای کمیته ویروس کرونای کنست رژیم صهیونیستی که از منتقدان جدی سیاست نتانیاهو در مقابله با ویروس کرونا به شمار می‌آید از تصمیم خود برای پیوستن به حزب ساعر خبر داده است.

«شلومو کرهی» از اعضای حزب لیکود و از حامیان نتانیاهو با انتقاد از این تصمیم ساعر گفت در صورتی که وی حزب لیکود را ترک کند باید از کنست استعفا دهد.

وی در پیامی در توییتر نوشت: «مایه تأسف است، کسی که گوشت و خون حزب لیکود بوده تصمیم گرفته تا در زمان بحران به این حزب پشت کند».

این عضو حزب لیکود اضافه کرد: «تصمیم برای پیوستن به ائتلاف مخالفان نتانیاهو باعث تحریک انزجار حامیان جناح راست شده و نتیجه آن در صندوق آرا منعکس خواهد شد.»

بعد از تاکید «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «آبی‌وسفید» در ائتلاف کابینه تل‌آویو بر حتمی بودن انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی، روز گذشته نیز یک عضو این حزب از لزوم برگزاری هرچه سریعتر انتخابات گفت.

«ایتان گینزبِرگ» دبیر فراکسیون حزب آبی‌وسفید در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) طی مصاحبه با شبکه رادیویی «گالاتز» گفت این حزب تمایل دارد انتخابات فوراََ و در سریعترین زمان ممکن برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین