کد خبر: ۶۸۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۵

سارکوزی مشارکت سوریه در لبنان را خواستار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:«اگر لبنان همچنان بدون رئیس جمهور رها شود با خطر استقرار دو دولت مواجه است» این مهم را نیکلا سارکوزی در مصاحبه‌ای با روزنامه الحیات چاپ لندن بیان کرد.
 
سارکوزی در فرانسه به خبرنگاران عرب گفت:یکشنبه شب در آخرین گفتگوها با رییس جمهور سوریه از بشار اسد درخواست کرده است  که برای تحقق انتخابات در لبنان از تمامی نفوذ خود استفاده کند .
وی افزود: هیچ مساله‌ای نباید با صحبت به درازا بکشد. من در انتظار فعالیت‌ها هستم .

سارکوزی همچنین دا ادامه این گفتگو اظهار داشت: شنبه آخرین فرصت برای تعیین ریاست جمهوری در لبنان است  و اگر انتخابات محقق نشود من تحلیل های خود را صراحتا بیان خواهم کرد .
سارکوزی گفت که به خاطر واکنش های سوریه نسبت به اتفاقات در لبنان امید های خود را از دست رفته نمی داند . همچنین سارکوزی عنوان نمود که لبنان حق داشتن دولت وحدت ملی را داراست.
 
دیوید ولش معاون وزیر خارجه‌ی آمریکا در امور خاور میانه  نیز میشل عون رهبر مسیحیان مارونی لبنان را به مشارکت بیشتر برای موفقیت انتخابات ترقیب نمود .
 
فرانسه در تلاش است تا طرف های درگیر  را  به سمت پایان بحران سیاسی در لبنان هدایت  کند . انتخابات ریاست جمهوری در لبنان تا کنون 9 بار به تعویق افتاده است.
 
لبنان از 23 نوامبر تا کنونکه دوره ی امیل لحود به پایان رسید بدون رییس جمهور است . از جنگ داخلی لبنان در سال های 1975 تا 1990 این نخستین بار است که لبنان بدون رییس جمهور است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین