کد خبر: ۶۸۴۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

ایجاد سرپناه شبانه ویژه کارتن‌خواب‌ها در کوی ولیعصر اراک

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی از ایجاد سرپناه شبانه ویژه کارتن خواب ها در کوی ولیعصر اراک(چشمه موشک) خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

احمد سجادی نوزدهم آذرماه در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به بازدید از پاتوق معتادان در شهر اراک، اظهار کرد: پیرو بازدیدهای صورت گرفته تصمیم بر ایجاد یک سرپناه شبانه برای کارتن خواب ها در کوی ولیعصر حداقل برای ۳۰ نفر گرفته شد که بهزیستی به دلیل کمبود منابع مالی در امر ایجاد این مرکز وارد نشد.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع بهزیستی، "موسسه تولدی" دوباره به موضوع ورود کرد و با تامین اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی از موسسه مرکزی خود در تهران، این سرپناه را در کوی ولیعصر ایجاد خواهد کرد. مکان مورد نظر برای اینکار شناسایی شده است، اما با گذشت ۳۰ روز از تصمیم ایجاد مرکز، هنوز مجوز از سوی بهزیستی صادر نشده است.

در این جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به راه اندازی گرمخانه شهر اراک ویژه اسکان معتادان، افزود: در حال حاضر مدیریت این مجموعه توسط شهرداری اراک انجام می شود، اما باید مدیریت به فردی از بدنه افراد بهبودیافته سپرده شود تا بتوان افراد بیشتری را برای اسکان جذب این گرمخانه کرد.

وی گفت: سال گذشته پیشنهاد شد که مدیریت به سمن ها یا نهادهای غیردولتی سپرده شود، اما تاکنون به نتیجه نرسیده ایم و امیدواریم ظرف چند روز آینده مدیریت غیردولتی برای این مجموعه انتخاب شود.

ملک حسینی با اشاره به اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر اظهار کرد: مبنای این کار محله محور بود و مقرر شد که کار به کمک کلانتری های محلات انجام شود و در محله چهارم این طرح در اراک ۷۰ معتاد متجاهر جمع آوری و در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ ساماندهی شدند.

وی فعالیت مراکز جهت شناسایی و کمک به درمان بیماری های خاص معتادان و فعالیت مرکز غربالگری در طرح جمع آوری معتادان و انجام تست ابتلا به کرونا از معتادان را از دیگر اقدامات در حال انجام در سطح استان دانست و گفت: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی به دنبال افزایش ظرفیت مرکز تبصره دو است که تاکنون این کار به دلیل تامین نشدن منابع مالی به انجام نرسیده است و البته این موضوع هفته آتی در کمیته درمان کشوری مطرح می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین