کد خبر: ۶۸۴۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

تبلیغ تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا، کلاهبرداری است

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان این که تبلیغ تور ترکیه ویژه واکسن کرونا از سوی فردی کلاهبردار و فاقد آژانس، منتشر شده گفت: این فرد دنبال جذب فالوئر (دنبال‌کننده) در فضای مجازی است.
تبلیغ تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا، کلاهبرداری است
آفتاب‌‌نیوز :

حدود یکسال پس از همه گیری کرونا از سوی سه شرکت داروسازی، خبر کشف این واکسن منتشر شد و بعضی کشورها برای رهایی از این بحران واکسیناسیون را شروع کردند. انگلیس دیروز (سه شنبه، ۱۸ آذر) واکسیناسیون بر روی افراد بالای ۸۰ سال را با موج رسانه‌ای آغاز کرد. بعضی کشورها نیز با اینکه به اندازه درصدی از جمعیت خود واکسن را از شرکت‌های داروسازی پیش‌خرید کرده اند منتظر نتایج نهایی و تایید سازمان غذا و دارو امریکا و دیگر نهادهای نظارتی در مورد بی‌خطر بودن واکسن ها هستند تا روند واکسیناسیون را شروع کنند؛ برخی کشورهای همسایه ایران نیز جزء این کشورها هستند.

در این شرایط خبری در فضای مجازی منتشر شد که عده‌ای دست به کار شده و تبلیغاتی را با عنوان تور استانبول ویژه تزریق واکسن کرونا آغاز کرده‌اند. ظاهرا این تور که قیمت آن از ۱۲ میلیون تومان شروع می‌شود، با شعار سفر و سلامتی برای اواخر دی‌ برنامه‌ریزی شده و بنابر اعلام، یک روز گشت شهری رایگان هم دارد. حالا اما پیگیری ها نشان می‌ دهد این تبلیغ نه متعلق به آژانس مسافرتی است و نه اصلا چنین آژانسی وجود خارجی دارد.

تبلیغ تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا، کلاهبرداری است

حرمت الله رفیعی در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: مراجع قضایی را در خصوص این کلاهبرداری در جریان گذاشته ایم. که هیچ آژانسی در کشور اقدام به این کار نکرده است.

وی با بیان این که فرد کلاهبرداری از روی پوستر سال گذشته آژانس مسافرتی اقدام به این کار کرده است، گفت: این فرد خودش بروی تلفن‌ها آژانس خط کشیده و سپس آن را در فضای مجازی منتشر کرده تا فالوئر جذب کند.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی افزود: تمام اطلاعات در این خصوص در اختیار مراجع قضایی و امنیتی قرار گرفته تا در این باره اقدام‌ها لازم را انجام دهند. باید برخورد کاملی با چنین افراد کلاهبرداری شود تا بیش از این لطمه به آژانس‌های مسافرتی وارد نشود.

رفیعی در ادامه گفت: البته اگر پس از این آژانسی مرتکب چنین تخلفی شود اعلام می شود تا با آن برخورد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین