کد خبر: ۶۸۴۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

سرمای زیر صفر درجه در 18 استان/ برف و باران در برخی شهرها و آلودگی هوا در کلان شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا اواسط هفته آینده در اغلب مناطق کشور هوای سرد ماندگار است و به دلیل سکون نسبی هوا غلظت آلاینده‌های جوی در کلان شهرها و شهرهای صنعتی به ویژه تهران، اراک و اصفهان به تدریج افزایش می یابد.
سرمای زیر صفر درجه در 18 استان/ برف و باران در برخی شهرها و آلودگی هوا در کلان شهرها
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: از امروز تا اواسط هفته آینده در اغلب مناطق کشور هوای سرد ماندگار است و با توجه به ماندگاری، پایداری و سکون نسبی هوا انتظار داریم غلظت آلاینده‌های جوی در کلان شهرها و شهرهای صنعتی به ویژه تهران، اراک و اصفهان به تدریج افزایش یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از فردا ۲۰ آذر تا دوشنبه هفته آینده در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان، کرمانشاه، شمال خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی از مناطق اردبیل و ارتفاعات کردستان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: روز پنج شنبه ۲۰ آذر بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف در استان‌های گیلان مازندران و گلستان ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه در خراسان شمالی، برخی از مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و سمنان بارش برف خواهیم داشت و در جنوب یزد و برخی مناطق کرمان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای جمعه و شنبه پیش رو در برخی نقاط از نقاط نوار شمالی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه در اغلب نقاط کشور آسمان صاف و آرام خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در دو روز آینده خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۹ و ۱ درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده در ۱۸ استان کمینه دما و زیر صفر درجه خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین