کد خبر: ۶۸۴۶۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

دورهمی خانوادگی عامل اصلی انتشار کروناست

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، دورهمی خانوادگی را عامل اصلی انتشار کرونا در این استان عنوان کرد و خواستار توقف هر گونه محفل خانوادگی، اجتماع و ازدحام گروهی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

شهرام حبیب‌زاده روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، تعطیلی جدی هر گونه دورهمی و ازدحام تا رفع کرونا را ضروری خواند و با اشاره به تداوم وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: کاهش بیماران و فوتی‌های کرونا به رفتار عموم مردم در سطح شهر و درون خانه‎ها بستگی دارد.

وی اظهارداشت: اهالی استان باید ضمن استفاده از ماسک، از برگزاری مراسم دورهمی به هر عنوان پرهیز کنند چرا که این گونه محافل یکی از مهم‌ترین موارد انتقال و ابتلای به کرونا محسوب می‌شود.

دورهمی خانوادگی عامل اصلی انتشار کروناست

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به این که به طور معمول در دورهمی خانوادگی کسی از ماسک استفاده نمی‌کند، این گونه محافل به فضا و مکان مستعدی برای انتقال و گسترش کرونا تبدیل می شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن شب یلدا و میل خانواده‌ها برای شب‌نشینی در شب‌های بلند پاییز و زمستان تاکید کرد: مراسم شب چله امسال و هر گونه شب‌نشینی باید تا رفع کرونا تعطیل شود.

دکتر حبیب‌زاده اضافه کرد: در وضعیت کنونی شیوع کرونا هر ازدحامی خطرناک بوده و احتمال حضور فرد آلوده‌ و ناقل سالم در این گونه تجمعات خانوادگی وجود دارد.

وی برگزاری مراسم عزا و عروسی را نیز در فضای گسترش شیوع کرونا اقدامی بسیار خطرناک دانست و بیان کرد: در این گونه محافل نیز احتمال افزایش ابتلا به بیماری کرونا بسیار بالا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از مردم خواست که هم راننده و هم مسافر در استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی نیز از ماسک استفاده کنند و با رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از جان خود و خانواده مراقبت کنند.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و بیله‌سوار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرمی، خلخال، مشکین‌شهر، نمین، نیر، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم‌اکنون ۴۵۵ بیمار مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان در حال مداوا هستند.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، وضعیت قرمز شیوع کرونا در این استان طی شبانه‌روز گذشته با فوت ۱۱ بیمار و بستری شدن ۶۵ بیمار جدید در مراکز درمانی ادامه یافت و مجموع جانباختگان به علت ابتلا به کرونا در استان اردبیل به یک‌هزار و ۱۴۱ نفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا نیز در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تعداد افراد بدحال مبتلا به کووید .۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل هم که طی چهار هفته اخیر به طور مستمر افزایش یافته، به ۸۳ نفر رسیده است.

بر اساس آخرین اطلاعیه رسمی، ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است و وضعیت بحرانی شیوع کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین