کد خبر: ۶۸۴۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴

آغاز طرح زمستانی پلیس در جاده‌های سراسر کشور / محدودیت‌های تردد همچنان ادامه دارد

طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی در کنار تداوم محدودیت‌های تردد جاده‌ای کرونا از امروز در جاده‌های سراسر کشور آغاز شد.
آغاز طرح زمستانی پلیس در جاده‌های سراسر کشور / محدودیت‌های تردد همچنان ادامه دارد
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که محدودیت‌های اعمال شده برای تردد جاده‌ای برای پلاک‌های بومی و غیربومی در هر استان همچنان و تا اعلام بعدی ستاد مقابله با کرونا ادامه دارد، برابر آنچه که پیش از این اعلام شده بود، طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی که با مشارکت سازمان‌هایی نظیر اورژانس، هلال احمر، راهداری و ... اجرا می‌شود از امروز در جاده‌های سراسر کشور که طول آنها به بیش از ۲۳۶ هزار کیلومتر می رسد، آغاز شد.

این طرح به مدت سه ماه یعنی تا حدود یک هفته مانده به نوروز ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و در جریان آن نسبت به تامین ایمنی ترددها و امدادرسانی به حوادث احتمالی در فصل زمستان اقدام خواهد شد.
سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح زمستانی پلیس در جاده‌های کشور گفت: امسال با توجه به پیش بینی ها از شرایط جوی، زمستان متفاوت‌تری را نسبت به سال‌های قبل خواهیم داشت و از این رو لازم است که آمادگی برای تامین ایمنی ترددهای جاده‌ای وجود داشته باشد. البته محدودیت‌های تردد که از قبل و با مصوبه ستادملی مقابله با کرونا اجرا شده بود، همچنان ادامه دارد، اما به هرحال باید ایمنی تردد برای خودروهای مجاز و ضروری نیز تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی هموطنان باید از انجام سفرهای غیرضرور پرهیز کنند، گفت: در عین حال ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان در جاده‌ها در حال تردد است و ایمنی آن‌ها باید جدی گرفته شود و در صورت بروز حادثه‌ نیز باید به فوریت به آن امدادرسانی شود، از این رو نیز طرح زمستانه به اجرا درآمده است.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تاکید شده تا معاینه فنی تمامی اتوبوس‌ها تا قبل از فرا رسیدن طرح ترافیکی زمستان مورد بررسی قرار گیرد، گفت:با توجه به شرایط جوی نامساعد لازم است تمهیداتی در جاده‌ها اتخاذ شود که دیگر با بارش برف و ... غافلگیری برای دستگاه ها رخ ندهد.

هادیانفر با بیان اینکه ماموران پلیس و دستگاه های امداد و خدماتی در گردنه‌های برفگیر و مناطق کوهستانی مسقر هستند، گفت: همچنین نقاط پرخطر نیز آشکارسازی شده و هشدارهای مناسب در آن نصب شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین