کد خبر: ۶۸۴۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵

سی‌ان‌ان: رنج کرونا در ایران به علت تحریم بسیار شدیدتر است

شبکه خبری آمریکایی «سی‌ان‌ان» با پخش گزارشی از وضعیت بیماری و تلفات «ویروس کرونا» و مشکلات ایران در مبارزه با این ویروس تاکید کرد که «رنج جهانی کرونا» در ایران به علت تاثیر تحریم‌های آمریکا بسیار شدیدتر شده است.
سی‌ان‌ان: رنج کرونا در ایران به علت تحریم بسیار شدیدتر است
آفتاب‌‌نیوز :

خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان با حضور در بیمارستان «شهدای تجریش» با توصیف تلاش و فداکاری کادر درمانی در بیمارستان‌های ایران به نقل از دکتر «علیرضا فاطمی» گزارش داد: نگران‌کننده‌ترین مساله برای یک پزشک این است که بداند داروهای فراوانی در بخش‌هایی از جهان وجود دارد، اما این داروها در دسترس او نیست.

بر اساس این گزارش، درد و اندوه شیوع ویروس کرونا در ایران با همه جای دنیا متفاوت است. هیچ کشور دیگری در جهان با این ویروس در کنار تحریم‌های "فشار حداکثری" دولت «دونالد ترامپ» رو به رو نشده است و مقامات و پزشکان ایرانی تاکید می‌کنند این تحریم‌ها به مبارزه آنها با کرونا ضربه زده است.

این گزارش افزود که ماه نوامبر (آبان - آذر) بی‌رحم‌ترین ماه کرونایی در ایران با آمار رسمی تلفات ۱۰ هزار نفر بوده و این درحالی است که از زمان شروع شیوع کرونا تاکنون در حدود ۳۰۰ نفر از کادر درمانی این کشور جان خود را از دست داده‌اند. هر چند بطور فنی گفته می‌شود که غذا و دارو از تحریم‌های آمریکا معاف است، اما گزارش‌های حقوق بشری از ایران مکررا تاکید کرده‌اند که تحریم‌ها بر دسترسی شرکت‌ها به داروها و تجهیزات دارویی ضروری را با مشکل مواجه می‌کند و کارشناسان تاکید می‌کنند که تحریم‌های آمریکا حقیقتا به پاسخ ایران در برابر شیوع کرونا لطمه وارد کرده است.

خبرنگار سی‌ان‌ان در پایان این گزارش گفت: جهان خارج شاید هیچگاه تصویر کاملی از نبرد ایران با دشمن مشترکی که همه با آن رو به رو شدیم را مشاهده نکند و نداند که تا چه حد تشدید عامدانه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، مبارزه این کشور با کرونا را سخت‌تر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین