کد خبر: ۶۸۴۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

اعلام تحریم های انگلیس علیه روسیه، ونزوئلا، گامبیا و پاکستان

دولت انگلیس ۱۱ مقام و فرد روسی، ونزوئلایی، گامبیایی و پاکستانی را به اتهام نقض حقوق بشر تحریم کرد.
اعلام تحریم های انگلیس علیه روسیه، ونزوئلا، گامبیا و پاکستان
آفتاب‌‌نیوز :

دولت انگلیس اعلام کرد، تحریمهایی شامل ممنوعیت های مسافرتی و انسداد دارایی ها را علیه ۱۱ سیاستمدار، مقام و افراد و موجودیت دیگر از روسیه، ونزوئلا، گامبیا و پاکستان از این بابت که "مسئول موارد عمده نقض حقوق بشر هستند" اعمال می کند.

انگلیس همراه با آمریکا که آن هم به اعلام افراد تحریم شده جدید به بهانه نقض حقوق بشر در همان روز مصادف با روز جهانی حقوق بشر پرداخت، این تحریمها را اعلام کرده است.

وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی گفت، کشورش در اعمال تحریمهای بیشتر علیه کسانی که مرتکب نقض حقوق بشر می شوند تردید نمی کند.

انگلیس بر اساس سیستم تحریم هایش می تواند جلوی ورود افراد تحریم شده به این کشور را بگیرد، به آنها اجازه انتقال پول از طریق بانکهای این کشور و یا سود بردن از اقتصادش را ندهد.

این سومین بار است که انگلیس بر اساس یک سیستم صرفا مختص به خود به تحریم افراد یا موجودیتها به خاطر نقض حقوق بشر می پردازد. انگلیس نخستین بخش این تحریمها را در ماه ژوئیه و دومین بخش آن را در سپتامبر ۲۰۲۰ اعمال کرد.

انگلیس و آمریکا در مجموع در تحریمهای همزمانشان در روز جهانی حقوق بشر، ۳۱ عامل را از بابت دست داشتن در موارد جدی نقض حقوق بشر تعیین کردند.

انگلیس به موجب این تحریمها سه فرد را به همراه واحد ویژه پاسخ سریع Terek در ارتباط با روسیه مورد تحریم قرار داد. انگلیس همچنان در ونزوئلا نیز چند چهره رده بالای امنیتی را شامل فرمانده گارد ملی این کشور تحریم کرد.

انگلیس در مورد گامبیا نیز به تحریم یحیی جامع، رئیس جمهور سابق این کشور و همسر وی و همچنین مدیر کل سابق سازمان اطلاعات آن پرداخته است.

انگلیس همچنین در مورد پاکستان به تحریم انور احمد خان، یک مقام ارشد سابق پلیس این کشور پرداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین