کد خبر: ۶۸۴۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷

چای خوشمزه با طعم‌ دهنده‌های گیاهی

فصل زمستان و اهمیت پیشگیری از بیماری‌های آن فرصت خوبی برای دوستی با دمنوش‌ها یا افزودنی‌های خوب و سالم به چای است. خانم‌ها می‌توانند با اضافه کردن چند ماده ساده به چای هم یک تجربه لذت‌بخش برای خانواده فراهم کنند و هم از خواص این مواد بهره ببرند.
چای خوشمزه با طعم‌ دهنده‌های گیاهی
آفتاب‌‌نیوز :

برای دم کردن یک چای خوش طعم و دلچسب باید همه موارد به درستی انجام شود تا یک چای خوشمزه بنوشیم. نقش آب در دم کردن چای خوش طعم بسیار مهم است. همه فکر می‌کنند قاشق چای‌خوری معیار خوبی برای دم‌کردن چای است، اما این‌طور نیست. چای‌ها با هم متفاوت هستند و نمی‌توان از قاشق چای‌خوری برای اندازه‌گیری تمام آن ها بهره برد.

بهترین جنس قوری برای دم‌کردن چای، سرامیک لعاب‌دار یا شیشه است. این مواد هیچ طعم اضافی را به چای منتقل نمی‌کنند.نکته بسیار مهم: در استفاده از هرکدام از این افزودنی ها نباید زیاده روی شود؛ با فاصله زمانی مناسب باید میل کنید و اعتدال داشته باشید.

نعناع فلفلی

چای خشک، نعناع فلفلی یک مشت برگ‌ تازه، دو قاشق چای خوری برگ‌ خشک شده، آب گرم دو فنجان؛ چای خشک را به میزان لازم در قوری بریزید. اگر از برگ‌های تازه نعناع فلفلی استفاده می‌کنید، آن‌ها را خرد کنید تا طعم خود را آزاد کنند.

اگر از برگ‌های خشک شده نعناع فلفلی استفاده می‌کنید، آن‌ها را بشویید تا تمیز و آماده مصرف شوند. توجه داشته باشید که برگ های تازه به زمان بیشتری برای دم کشیدن نیاز دارند. (حدود 5 تا 10 دقیقه) اما برگ های خشک پس از 5 تا 8 دقیقه دم می کشند.خواص چای نعناع فلفلی: بهبود سرماخوردگی و آنفلوآنزا، بهبود سر درد و میگرن، درمان و بهبود زخم‌های مزمن.

چای زنجبیل

چای خشک، یک یا دو برش از ریشه‌ زنجبیل یا یک قاشق مرباخوری پودر زنجبیل ، یک فنجان آب‌جوشچای خشک را به میزان لازم در قوری بریزید و بعد ریشه‌ زنجبیل را داخل قوری بگذارید. آب‌جوش را اضافه و ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید دم بکشد. می‌توانید عسل یا آب‌لیمو هم به چای اضافه کنید.خواص چای زنجبیل: بهبود گوارش، خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارد، مقابله با عفونت.

چوب دارچین

چای خشک، یک عدد چوب دارچین یا یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین، یک فنجان آب جوشچای خشک را به میزان لازم و بعد چوب دارچین یا پودر آن را درون قوری بریزید. آب جوش را اضافه کنید و اجازه دهید برای 15دقیقه چای شما دم بکشد.خواص چای دارچین: سطح کلسترول بدن را متعادل می‌کند، قند خون را کنترل می‌کند، با سندروم روده تحریک‌پذیر مقابله می‌کند.

گل محمدی

چای خشک، گل محمدی دو تا چهار غنچه، آب جوش چهار فنجانچای خشک را به میزان لازم در قوری بریزید و بعد غنچه‌های گل محمدی را پس از تمیز کردن، به صورت درسته و کامل، داخل فیلتر قوری بیندازید.خواص چای گل محمدی: پاک کننده پوست، زدودن سموم از بدن، غلبه بر استرس و افسردگی

به خشک شده

به خشک دو قاشق غذاخوری، آب جوش به میزان لازم، دانه هل، دارچین، لیموی تازه و زعفران به دلخواهچای خشک را به میزان لازم در قوری بریزید و بعد به خشک را داخل قوری بریزید.

اگر دوست داشتید برای خوش عطر و خوش طعم تر شدن چای، به آن دانه هل بدون پوست یا چوب دارچین اضافه کنید. آب جوش را هم به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت 20 دقیقه خوب دم بکشد و به‌های خشک به آب جوش رنگ دهند.خواص چای به: دهان را خوشبو می‌کند. سطح انرژی را افزایش می‌دهد. شادی بخش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین