کد خبر: ۶۸۴۹۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵

واکنش نماینده آذربایجان به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان

یک عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در واکنش به بازخوانی سرود محلی آراز آراز توسط رجب طیب اردوغان که مضمون آن گلایه از جدا افتادن شهروندان آذری‌زبان در دو سوی این رودخانه بود، گفت: هر کسی که بخواهد از ظن خود در صفوف منسجم ملت ما انشقاق ایجاد کند، خودش را ارزان فروخته است.
واکنش نماینده آذربایجان به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان
آفتاب‌‌نیوز :

حسین حاتمی در مورد شعرخوانی رئیس جمهوری ترکیه در یک رژه نظامی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان اظهار کرد: سرود آراز آراز یک سرود محلی با مضامین نوستالژیک است و اراده سیاسی از آن اراده بعید و بیهوده‌ای است. با این حال اگر کسانی بخواهند آن را احیانا دستمایه اغراض سیاسی خود قرار دهند و الحاق و پیوستی را تصویرسازی کنند باید بدانند که قاعده طبیعت این است که جزء به کل می‌ پیوندد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس با بیان اینکه ما علاقه‌مند نیستیم یک قطعه موسیقی، تصنیف یا شعر را به معنای سیاسی تعبیر و تفسیر کنیم، گفت: چرا که ملت‌های منطقه مسیر صلح و دوستی را برگزیده‌اند و نغمه‌های شوم تفسیر شدنی نیست. ملت ما در قلمرو خودش بسیار متحد است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: به شخصه علاقه‌ای به تفسیر قرینه‌ها و ابهام و کنایه‌ها آنهم از یک تصنیف یا قطعه شعر موسیقی ندارم چرا که صفوف ملت ما در داخل کشور بسیار مستحکم و نظام اجتماعی اقوام ایرانی، دیرینه، مستحکم و آینده‌دار است و هر کسی بخواهد از ظن خود در صفوف منسجم ملت ما انشقاق ایجاد کند، خودش را خسته می کند .

رجب طیب اردوغان در یک رژه نظامی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان بیتی از شعر مشهور "آراز آراز" خطاب به رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان را خواند که مضمون آن گلایه از جدا افتادن شهروندان آذری‌زبان در دو سوی این رودخانه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
کوروش
|
Canada
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
2
0
با عرض سلام وادب به نمانید محترم دوست عزیز یکی از اقوام من در سال 1996 میلادی برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده بود برای مصاحبه باید در سفارت کانادا حاظر میشد از ایشان شخص مصاحبه کننده پرسید بود آذربایجان بزرگ یعنی چه ؟ ایشان در جواب گفته بود نمی دانم خود مصاحبه کننده توضیح داد بود منظور آذربایجان شوروی وایران وترکیه است خیلی ساده نباشید اروغان همنطور که قسمتی از خاک سوریه را اشغال کرده وبا دیوار بتونی مزر ترکیه با ایران را حصار کشید بدنبال نقشه پلید هست باید خیلی مواظب این ... باشیم
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
5
5
وقتی مسئولین کشور با وجود قرارداد سال ۱۹۱۷ که مقرر کرده قسمتهای اشغالی ایران شامل گرجستان آذربایجان ارمنستان بعلت اجحاف تزار باید به ایران برگردانده شود کاری نشد ......چرا رجب اردوغان رجز خوانی نکند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
5
5
اردوغان دهانش رو ببندد ....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین