کد خبر: ۶۸۴۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶

ترامپ: دولت بایدن یک دولت آشفته خواهد بود / دادگاه عالی نتیجه را تغییر دهد

دونالد ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «با توجه به اینکه دولت بایدن در سال‌های آتی یک دولت آشفته اسیر رسوایی [تقلب] خواهد بود، کار بسیار ساده‌تر برای دادگاه عالی ایالات متحده این است که از قانون اساسی کشور پیروی کند و کاری را انجام دهد که هرکسی می‌داند که باید انجام شود.» وی افزود: «آنها باید از خود جسارت فوق‌العاده‌ای نشان دهند. آمریکا را نجات دهید»
ترامپ: دولت بایدن یک دولت آشفته خواهد بود / دادگاه عالی نتیجه را تغییر دهد
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس‌جمهور آمریکا با تأکید بر اینکه دولت احتمالی جو بایدن یک دولت آشفته و اسیر رسوایی تقلب در انتخابات خواهد بود، از دادگاه عالی آمریکا خواست که با تغییر دادن نتیجه انتخابات اجازه ندهد که چنین دولتی بر سر کار بیاید.

 دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه توئیت‌های تندش علیه انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور تأکید کرد که دولت احتمالی جو بایدن یک دولت آشفته خواهد بود و بهتر است که دادگاه عالی آمریکا با عمل به وظیف خود طبق قانون اساسی از روی کار آمدن چنین دولتی جلوگیری کند.

دونالد ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «با توجه به اینکه دولت بایدن در سال‌های آتی یک دولت آشفته اسیر رسوایی [تقلب] خواهد بود، کار بسیار ساده‌تر برای دادگاه عالی ایالات متحده این است که از قانون اساسی کشور پیروی کند و کاری را انجام دهد که هرکسی می‌داند که باید انجام شود.»

وی افزود: «آنها باید از خود جسارت فوق‌العاده‌ای نشان دهند. آمریکا را نجات دهید»

علی‌رغم شکایات متعدد تیم انتخاباتی ترامپ درباره روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا در چندین ایالت، نتیجه انتخابات در ایالت‌های مختلف از جمله ایالت‌های مورد مناقشه یکی پس از دیگری تأیید شد و در نهایت روز چهارشنبه 9 دسامبر (19 آذر) رسانه‌های آمریکایی به نقل از مراجع رسمی گزارش دادند که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تمامی 50 ایالات این کشور و همچنین منطقه کلمبیا (واشنگتن پایتخت آمریکا) به تأیید مقامات مربوطه رسیده است.

گفتنی است رسانه‌های جریان اصلی آمریکا روز شنبه 7 نوامبر (17 آبان) در حالی که شمارش آرا و اختلافات حقوقی درباره روند انتخابات در برخی ایالت‌های همچنان در جریان بود، جو بایدن را پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کردند.

اما دونالد ترامپ با تأکید بر اینکه در برخی ایالت‌ها موارد متعددی از تقلب و تخلف در روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا اتفاق افتاده است، از پذیرش پیروزی رقیبش امتناع ورزیده و با انتشار پیام‌های متعدد در توئیتر و فیس‌بوک، خود را برنده انتخابات خوانده است.

دونالد ترامپ اگرچه به‌خاطر آنچه «مصالح کشور» خوانده است به اداره خدمات عمومی آمریکا اجازه داده که روند انتقال قدرت به جو بایدن را پیش ببرد، اما وی در عین حال تأکید کرده است که آغاز این روند به‌معنای پذیرش نتیجه انتخابات نیست و نتیجه نهایی انتخابات تنها پس از رسیدگی به شکایات مطرح‌شده از سوی ستاد انتخاباتی او و صرفاً توسط مراجع رسمی اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین