کد خبر: ۶۸۵۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳

احمد خاتمی: قانون اساسی جمهوری اسلامی در تاریخ اسلام بی‌نظیر است

عضو فقهای شورای نگهبان، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را در تاریخ اسلام بی‌نظیر دانست و گفت: حداقل ۵۰ فقیه در ۹۰ روز درباره کلمه به کلمه قانون اساسی موجود کنکاش و اظهارنظر کرده‌اند و متنی قوی و منسجم آماده کرده‌اند.
احمد خاتمی: قانون اساسی جمهوری اسلامی در تاریخ اسلام بی‌نظیر است
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را در تاریخ اسلام بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: حداقل ۵۰ فقیه در ۹۰ روز درباره کلمه به کلمه قانون اساسی موجود کنکاش و اظهارنظر کرده‌اند و متنی قوی و منسجم آماده کرده‌اند البته فقط وحی و کلام معصومین بی‌نقص و بی‌ایراد است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی با حضور در پژوهشکده شورای نگهبان ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات و منشورات پژوهشکده شورای نگهبان، در جریان فعالیت‌ها و اقدامات پژوهشکده شورای نگهبان قرار گرفت.

در این بازدید که عباسعلی کدخدایی رییس پژوهشکده وهادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان نیز حضور داشتند، مدیران پژوهشکده گزارشی از فعالیت‌های هر بخش ارائه کردند.

احمد خاتمی ضمن قدردانی از اقدامات صورت‌گرفته، پژوهشکده شورای نگهبان و مجمع مشورتی فقهی قم را افتخار شورای نگهبان دانست و افزود: کار کارشناسی در بازوهای مشورتی شورای نگهبان بسیار خردمندانه است و نتیجه این کار در صحن جلسات شورای نگهبان ملموس است.

عضو فقیه شورای نگهبان ادامه داد: خدمات و فعالیت‌های پژوهشکده بخشی مربوط به شورای نگهبان است و بخشی دیگر خدمت به جامعه حقوقی کشور است و به همین دلیل است که باید پژوهشکده به عنوان مرکزی برای تبیین، ترویج و تفسیر قانون اساسی وجود داشته باشد.

وی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را در تاریخ اسلام بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: حداقل ۵۰ فقیه در ۹۰ روز درباره کلمه به کلمه قانون اساسی موجود کنکاش و اظهارنظر کرده‌اند و متنی قوی و منسجم آماده کرده‌اند البته فقط وحی و کلام معصومین بی‌نقص و بی‌ایراد است.

عضو فقیه شورای نگهبان تهیه و تولید دائره‌المعارف قانون اساسی، شرح فقهی و حقوقی قانون اساسی را توسط پژوهشکده شورای نگهبان لازم و ضروری دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین