کد خبر: ۶۸۵۱۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

کره شمالی مردد در انتخاب «میگ-35» روسیه یا «جی -10» چین

رسانه‌ها درحالی از پیشنهادات روسیه و چین به کره شمالی برای نوین سازی ناوگان جنگنده‌های این کشور خبر می‌دهند که پکن قیمت ارزانتری را به کره شمالی برای فروش جنگنده‌های نسل چهار و نیم خود ارائه داده است.
کره شمالی مردد در انتخاب «میگ-35» روسیه یا «جی -10» چین
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌ها اخیرا از پیشنهادهای روسیه و چین برای فروش جنگنده‌های پیشرفته به کره شمالی خبر دادند.

خبرگزاری آمریکایی «یونایتدپرس» به نقل از وبگاه روسی «آویا» نوشت که کره شمالی اینک مردد در انتخاب پیشنهاد روسیه در خرید جنگنده چند منظوره «میگ-35 » یا خرید جنگندهای ارزانتر از چین است.

بر اساس این گزارش، کره شمالی‌ در پی نوین سازی ناوگان جنگنده‌های خود است. در این میان، جنگنده نسل چهار و نیم میگ 35 مجهز به بمب‌های هدایت شونده و سامانه هدف گیری اپتیکالی است. این جنگنده سال 2017 آزمایش شد و نوع توسعه یافته از «میگ-29» نمونه‌های ام و کی است.

از سویی دیگر، چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری کره شمالی به این کشور خرید جنگنده‌های نسل چهار و نیم خود که نوع «جی -10 سی» است را پیشنهاد داده است. چین قیمت پیشنهادی‌اش پایین‌تر از روسیه است.

میگ-۳۵،جنگنده چندمنظوره تک‌سرنشین با هدف ایجاد برتری هوایی است که توسط شرکت «میکویان گورویچ» در روسیه طراحی و ساخته شده‌ است. میگ -۳۵ در ۲ نوع، تک کابین و ۲ کابین ساخته شده است. این جنگنده تا حد زیادی از نظر اویونیک و جنگ افزار بهبود پیدا کرده است.

نیروی هوایی کره شمالی به انواع جنگنده‌های ساخت روسیه از جمله میگ-29 و سوخو-25 و انواع بمب افکن‌های ایلوشین و توپولوف مجهز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
مجد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
واقعاخنده دارهست که پیشنهادبه کره شمالی. اری. وبه ایران نه اری. اینقدر لفتش بدهیدکه تحریمهادوباره برگردند.
مهران
|
Canada
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
1
به موازات خرید تسلیحات مدرن باید طرح های بومی خود را دنبال کنیم باید بتوانیم تسلیحات خریداری شده را به انواع تجهیزات و تسلیحات برتر بومی مجهز کنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین