کد خبر: ۶۸۵۱۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸

دو روایت از دیدار با روح‌الله زم پیش از اعدام

محمدعلی زم و یک منبع آگاه از چند و، چون اجرای حکم مدیر کانال آمدنیوز گفتند.
دو روایت از دیدار با روح‌الله زم پیش از اعدام
آفتاب‌‌نیوز :

«مسوول پرونده گفت روح‌الله نگران نباش، این گریه‌ها اشک شوق دیدار توست. اگر حکم تأیید شده باشد که به این سادگی نیست، اجرای آن فرآیندی دارد که ما به تو خواهیم گفت!» این بخشی از روایت محمدعلی زم از آخرین لحظه‌های زندگی روح‌الله زم است که ۲۲ مهرماه ۹۸ باتوجه به آنچه «فریب اطلاعاتی» اعلام شد، بازداشت و به کشور بازگردانده شد و ۴۲۵ روز بعد بامداد ۲۲ آذرماه ۹۹ اعدام شد. روایتی با عنوان «قصه روح‌الله» که محمدعلی زم در آن، ماجرای دیدار اعضای خانواده روح‌الله زم با مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز نوشته و از سوی دیگر آن طور که فارس و تسنیم به نقل یک منبع آگاه در دستگاه قضایی گزارش دادند، این روایت، «داستان‌سرایی تخیلی» و حاوی «اطلاعاتی کذب» و البته با دورنمای «احساسی» است.

روایت پدر از دیدار آخر با پسر

محمدعلی زم، در این روایت که انصاف‌نیوز آن را منتشر کرده، پس از توصیف لحظات ابتدایی این دیدار، از این گفته که «مسوول پرونده از ابتدای ورود مکرر تأکید کرده که مبادا خبر تأیید اعدام را به روح‌الله زم اطلاع دهند»، وقتی با تأثر و گریه خانواده مواجه می‌شود، می‌گوید: «روح‌الله نگران نباش، این گریه‌ها اشک شوق دیدار توست. اگر حکم تأیید شده باشد که به این سادگی نیست، اجرای آن فرآیندی دارد که ما به تو خواهیم گفت!» محمدعلی زم در ادامه می‌نویسد: «روح‌الله گفت مگر حکم اول را بهم گفته‌اید؟! من برای اینکه دروغ او را تصحیح و تلطیف کرده باشم، گفتم البته این گریه‌ها نگرانی از اعدام تو هم هست، فرض کن که حُکمت تأیید شده، اما با توجه به مقدمات اغواکننده و فریب‌گرانه‌ای که ثابت و منجر به صدور حکم اعدامت شده، هنوز فرصت قانونی درخواست اعاده دادرسی وجود دارد، اما تو فرض را بر این بگذار که اعدامت قطعی است و ما و شما هیچ کس را جز خدا در این تنهایی دنیا و غربت اسارت و زندان نداری؛ تا می‌توانی از درگاهش طلب مغفرت و استغفار داشته باش. گفت من با خدا معامله کرده و با استخاره به این راه آمدم، هیچ نگرانی ندارم....» او در ادامه این روایت به ماجرای پخش مستند اخیر صداوسیما نیز پرداخته و می‌نویسد: «از ما پرسید، آیا این روز‌ها فیلمی علیه من پخش کرده‌اند؟ گفتم آری اتفاقا شبکه‌های ۲ و ۳ سیمای ملی فیلمی در ۲ شب گذشته پخش کرده که در آن تأکید بر اتهامات جاسوسی و لو دادن جایگاه شهید سلیمانی و دریافت دلار از کشور‌های خارجی داشته‌ای و پای «وایت‌بُرد» داشتی اسامی را می‌نوشتی! گفت عجب! این صحنه مربوط به یک ماه پیش و بازجویی‌ام توسط حفاظت قوه قضاییه بود؛ با اینکه پرونده مختومه و حکم هم صادر شده، اما قوه حدود ۲ ماه مرا از اطلاعات سپاه تحویل گرفت که طی آن بازجویی‌های طولانی توسط حفاظت قوه و سپس وزارت اطلاعات انجام گرفت. این تخته سفید مربوط به بازجویی قوه است، گفتند که آقای رییسی می‌خواهد تو را در «طرح مبادله» قرار دهد! گفتم مبادله یعنی‌چه؟ گفت مرا بدهند و کسی را از آن طرف آزاد کنند، گفتند تو این‌ها را بنویس و ما این فیلم را فقط برای آقای رییسی تهیه می‌کنیم و هیچ استفاده دیگری ندارد!»

روایت دوم؛ در ردِ روایت اول

ساعاتی پس از انتشار این روایت، اما یک منبع آگاه در قوه قضاییه مورد مطرح شده درباره «طرح مبادله» را از اساس «دروغ» و آن را به حجم بزرگی از دروغ‌های کانال آمدنیوز تشبیه کرد. آن طور که خبرگزاری فارس گزارش داده، این منبع آگاه اظهارنظر مطرح شده درخصوص اینکه قوه قضاییه به‌دنبال مبادله روح‌الله زم بوده را نیز از اساس دروغ خوانده و گفته است: «این موضوع نیز شبیه حجم بزرگی از دروغ‌های کانال آمدنیوز است.» او یادآور شد: «موارد مطروحه از جانب روح‌الله زم در فیلم پخش شده از او که در پست اینستاگرامی پدرش در مورد آن‌ها داستان‌سرایی صورت گرفته، حاوی اطلاعات جدید و ناگفته‌ای از پرونده نامبرده نبود و همه آن موارد ازجمله گرا دادن به تحریم‌کنندگان ملت ایران و اعلام محل‌های تردد شهید سلیمانی در سوریه، ارتباط با دولت‌های خارجی متخاصم و سرویس‌های جاسوسی غربی و... پیش‌تر نیز ازسوی روح‌الله زم در جریان جلسات دادگاه و در حضور وکیلش (که فیلم آن هم رسانه‌ای شده) و همچنین در سایر گفت‌وگوی‌های انجام شده با او طی ماه‌های گذشته به صورت مکرر مطرح شده است.»

هر چه بود، بامداد دیروز روح‌الله زم ساعاتی پس از این دیدار در ۴۲ سالگی اعدام شد تا اجرای این حکم، پایانی باشد بر زندگی پرحاشیه «مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
17
فيلم اخرين ديدار واقعيت را مشخص ميکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
33
بابک زنجانی، شهرام جزایری، اکبر طبری، عیسی شریفی و... ها را نیز به سزای دزدی از بیت المال، ظلم به ملت و... برسانید.
نگذارید در سوئیت های ویژه بعنوان زندان استراحت کنند و باز هم بیت المال صرف نگهداریشان بشود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین