کد خبر: ۶۸۵۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
یک اقتصاددان تشریح کرد:

اثری که تحریم های آمریکا بر زندگی مردم ایران گذاشت

یک اقتصادان گفت: هر چه تحریم‌های آمریکا بیشتر شد با مقاومت و همراهی مردم مواجه شد، هرچند این ریاضت اقتصادی برای مردم بسیار سخت بود چرا که خط فقر را در قشر متوسط جامعه افزایش داد و جنگ روانی ایجاد کرد اما آمریکا در این دو مقوله جنگ اقتصادی و روانی به اهداف خود نرسید.
اثری که تحریم های آمریکا بر زندگی مردم ایران گذاشت
آفتاب‌‌نیوز :

بهزاد خسروی اظهار کرد: از اوایل انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و خروج او از برجام، ایران دوره‌های مختلفی را گذراند و دولت آمریکا از طریق جنگ اقتصادی سخت‌افزاری و روانی با ما برخورد کرد.

وی با بیان این‌که جنگ اقتصادی سخت‌افزاری که شامل تحریم‌ها بود آرام‌آرام شدت گرفت، افزود: این تحریم‌ها از جمله سیاست‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا بود و از این طریق برخوردها را شروع کرد. ایران تنها کشوری بود که برای نحوه برخورد به لحاظ تحریم‌ها یک اداره اختصاصی را برایش در نظر گرفتند این درحالیست که آمریکا با روسیه، چین، کره شمالی، عراق، سوریه و... در تقابل است اما با هیچ‌کدام مثل ایران به لحاظ تحریم‌ها برخورد سختگیرانه نکرد.

این اقتصاددان بیان کرد: از نظر بسیاری از تحلیلگران حوزه های اقتصاد و روابط بین‌الملل هیچ کشوری به اندازه ایران در طول تاریخ تحت شدیدترین تهدیدها و تحریم‌ها قرار نگرفته است.

خسروی گفت: ظرف این سه سال اخیر، تحریم‌های سخت‌افزاری(بانک‌مرکزی، بانک‌های عامل،فولاد، پتروشیمی ‌و...) انجام شد و دلیلش این بود که همیشه فشار جدیدی در عرصه بین‌المللی روی ایران داشته باشد؛ هر چه تحریم‌ها بیشتر شد با مقاومت و همراهی مردم مواجه شد اما آمریکا در دو مقوله جنگ اقتصادی و روانی به اهداف خود نرسید؛ اگر این تحریم‌ها علیه هر کشوری رخ می داد منجر به فروپاشی آن کشورها می‌شد.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر تعامل قوا در کشور برای حل مشکلات گفت: توصیه به دولت، مجلس و احزاب این است که تعاملات خود را در راستای منافع ملی بیشتر کنند؛ شرایطی را ایجاد نکنند که آنچه را که دولتهای غربی، آمریکا و متحدانش در حاشیه خلیج فارس و به ویژه اسراییل در طول این سه سال به آن نرسیدند با شرایط ایجاد شده از سوی ما به اهدافشان برسند.

این اقتصادان عنوان کرد: در تنش‌ها حس هم‌افزایی و اعتماد مردم کاهش می‌یابد و سرمایه اجتماعی کمرنگ می شود. تشتت آرا روی اعتماد و اتحاد ملی تاثیر گذار است و اثرات نامطلوبی به بار می‌آورد، در حالیکه باید از هر گونه تنش آفرینی در کشور بکاهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین