کد خبر: ۶۸۵۳۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹

پدیده «شودم» در خلخال/ یک متخلف دستگیر شد

شکارچیان محلی در خلخال، با چراغ قوه‌های LED به شکار حیوانات خصوصا پرندگان اقدام کرده و حیات گونه‌های مهم منطقه را به خطر می‌اندازند.
پدیده «شودم» در خلخال/ یک متخلف دستگیر شد
آفتاب‌‌نیوز :

شکارچیان محلی در خلخال، شبانه با چراغ قوه‌های LED، در روستاها به شکار می‌روند و از فرصت شب، خیس بودن بال‌های پرندگان و زمان استراحت آنان استفاده کرده و از فاصله نزدیک با چوب اقدام به کوبیدن چوب‌های دستی به سر پرندگان و شلیک از فاصله دو متری به پرندگان می‌نمایند.

شکارچیان با استفاده از این فرصت به دست آمده، اقدام به جمع‌آوری کبک‌ها می‌کنند و به این نحوه شکار در زمان استراحت حیوانات، «شودم» گفته می‌شود که کاری غیراخلاقی محسوب می‌گردد.

یک شکارچی متخلف دستگیر شد

مهدی کسائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار کرد: شکارچی شبگرد روستاهای خورش رستم خلخال در دام قانون گرفتار شد.

وی افزود: طی سه شب با اجرای گشت و کنترل شبانه در منطقه خورش رستم و روستاهای همجوار، بالاخره بامداد شب گذشته، شکارچیان شب شکار و ویرانگر محیط زیست در روستای نمیهل واقع در منطقه حفاظت شده آق داغ شهرستان خلخال مشاهده شدند.

شکارچیان متواری شده تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند

رئیس اداره محیط زیست خلخال بیان داشت: شکارچیان متخلف با استفاده از فرصت شب، از منطقه متواری و با پیگیری محیط‌بانان از اهالی منطقه، یکی از شکارچیان به همراه ده لاشه کبک شکار شده دستگیر و تحول مراجع انتظامی شهر هشجین شد.

وی ادامه داد: شناسایی مابقی متخلفان در دستور کار است.

کسایی تصریح کرد: کار غیراخلاقی و غیرعاطفی شکارچیان در این فصل که فصل بارش برف در ارتفاعات آق داغ و روستاهای هشجین است، به اوج رسیده و این اقدام شبانه متخلفان، با حضور محیط‌بانان رصد می‌شود.

وی از همه شهروندان و دوستداران حیات وحش خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست موضوع را با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور تصویب و ثبت رسمی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
2
اخلاق در این کشور مرده است از هر نوعش
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین