کد خبر: ۶۸۵۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶

کف مقاومتی بورس تغییر کرد/ کدام گروه‌ها مترصد رشد هستند؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با افتی ۱۱ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد اما منفی شدن شاخص این سئوال را در ذهن سهامداران ایجاد کرد که آیا عقب نشینی از محدده حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی در راه است؟
کف مقاومتی بورس تغییر کرد/ کدام گروه‌ها مترصد رشد هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

در معاملات امروز که با جابجایی بیش ۱۲.۶ میلیارد سهم همراه بود به ارزش بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان همراه بود، سه نماد فملی، شستا و خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. این در حالی بود که معاملات مثبت نوری و شپنا نتوانست شاخص کل را مثبت کند.

در معاملات امروز، سه گروه خودرو، فراورده‌های نفتی و فلزات اسسی بیش از هزار میلیارد تومان معامله شدند و نماد پالایش با بیش از ۸۶۳ میلیارد تومان پرمعامله‌ترین نماد بورس بود. این در حالی بود که امروز قیمت دومین صندوق ETF دولتی به زیر قیمت پذیره‌نویسی ۱۰ هزار تومانی خود رسید. همچنین فارس با بازگشایی مثبت خود کمی از افت شاخص کاست.

قاسم صادقی، تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت کنونی بورس گفت: منفی شدن بورس دلیل خاص امروز نداشت، این یک واکنش طبیعی است و فکر می کنم در چند روز آینده نوسان بورس بین محدوده یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نوسان داشته باشد، اتفاقا چنین رویکردی برای شاخص بهتر است.

وی تاکید کرد: منفی‌هایی که در بازار می‌بینیم منفی‌های هیجانی نیست. چرا که صف‌های فروش سنگینی تشکیل نمی‌شود و عموما صف فروش‌ها سبک و یا منفی‌های قابل معامله و متعادل هستند. این نشان می‌دهد که واکنش، طبیعی است و بین سهامدارانی که میخواهند سود کنند سهام در حال جا به جا شدن است اما در مورد چند سهم بزرگ دولتی مثل خودرو و شستا تحلیل کمی متفاوت است.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: این سهم ها زا نظر من در حال کنترل شدن هستند و به آن ها اجازه تشکیل صف خرید و صف فروش سنگین داده نمیشود. چرا که اگر این اتفاق بیفتد احتمال هیجانی شدن بازار وجود دارد. لذ

وی اضافه کرد: حد عقب نشینی بازار حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد است مگر این که اتفاق و خبر خاصی پیش بیاید.

وی با اشاره به حجم معاملات گفت: با وجود حجم پولی که وارد بازار میشود و به واسطه خبرها و اتفاقاتی که در حال وقوع است خیلی انتظار ریزش ندارم و نهایتا فکر میکنم اگر ریزشی بخواهد اتفاق بیفتد یک هفته ای جمع میشود. مگر این که اخبار جدی بیاید یا حقوقی‌ها اذیت کنند.

وی با اشاره ب نزدیکی آغاز دوره ریاست جمهوری بایدن گفت: چون ریاست جمهوری ایشان تثبیت شده است عملا فکر نمیکنم حضورش آنچنان تاثیری بر بازار به صورت ضربتی بگذارد اما آغاز دوره کاری او حاوی سیگنال ها و خبرهای خوبی برای خودرویی‌ها و بانکی‌ها و شرکت‌های دارویی است.

وی پیش بینی کرد در روزهای آتی نیز نوسان محدوده بورس ادامه یابد اما بورس از کف مقاومتی یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد عقب تر نرود چون در این محدوده کف سازی صورت گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین