کد خبر: ۶۸۵۳۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

تدارک صداوسیما برای شب یلدا / مجریان ویژه ‌برنامه‌های یلدایی را بشناسید

هرچند که شیوع ویروس کرونا، تغییراتی در تولید و ضبط برنامه‌ها ایجاد کرده، اما تلویزیون امسال هم در شب یلدا قرار است برنامه‌های روتین خود را به صورت ویژه و با تغییراتی روی آنتن ببرد.
تدارک صداوسیما برای شب یلدا / مجریان ویژه ‌برنامه‌های یلدایی را بشناسید
آفتاب‌‌نیوز :

وحید حسینی، پوریا پورسرخ، رضا رشیدپور، باربد بابایی، رضا رفیع، منصور ضابطیان، سروش صحت، حمید گودرزی، حامد آهنگی و مبینا نصیری، مجریان ویژه‌برنامه‌های یلدایی در شبکه‌های مختلف تلویزیون هستند. به ظاهر امسال در چندین شبکه به جای گپ‌وگفت با چهره‌ها، شاهد پخش مسابقه خواهیم بود.

دستپخت یلدایی شبکه یک

برنامه «فرمول یک» سال های 97 و 98 ویژه‌برنامه یلدایی شبکه یک بود و علی ضیا اجرای آن را برعهده داشت. این برنامه در دو سال گذشته با حضور چهره‌های شناخته‌شده ویژه تحویل سال هم روی آنتن رفته بود. بالاخره امسال شبکه یک، ویژه‌برنامه متفاوتی را در نظر گرفته و قرار است مسابقه «دستپخت» در شب یلدا پخش شود. مهران رجبی، نادر سلیمانی و امیر کربلایی‌زاده سه چهره‎‌ای هستند که نه به عنوان مهمان و شرکت‌کننده، بلکه به عنوان داور در این مسابقه حضور دارند. سه خانواده به همراه پدربزرگ و مادربزرگ‌شان به مسابقه دعوت شده‌اند و غذاهای سنتی آماده خواهد شد.

«ایرانیش» با حضور چهره‌ها

پوریا پورسرخ که با مسابقه «ایرانیش» وارد عرصه اجرا شده است، امسال با این مسابقه برای اولین بار اجرای یک برنامه مناسبتی را تجربه خواهد کرد. این مسابقه که شرکت‌کنندگان اصلی آن مردم عادی هستند، به مناسبت شب یلدا با حضور بازیگران، خوانندگان و ورزشکاران پخش می‌شود و سه شب متوالی روی آنتن خواهد رفت. این ویژه‌برنامه قرار است به صورت زنده پخش شود و ساختار متفاوتی داشته باشد. علاوه بر بازی‌های قدیمی ایرانی، شاهد بخش‌های گفت‌وگومحور نیز در آن خواهیم بود. چند خواننده پرطرفدار هم در این ویژه‌برنامه‌ اجراهایی خواهند داشت.

اقدام متفاوت شبکه سه

رضا رشیدپور طبق روال دو سال گذشته، امسال نیز اجرای ویژه‌برنامه یلدایی شبکه سه را برعهده دارد، منتهی با یک تفاوت مهم. او در شب یلدای دو سال گذشته ویژه‌برنامه گفت‌وگومحوری را روی آنتن داشته، اما امسال با مسابقه «سیم آخر» در شبکه سه دیده خواهد شد. این مسابقه آخر هفته‌ پنج شنبه و جمعه‌شب پخش می‌شود و اکنون قرار است در شب یلدا به صورت ویژه روی آنتن برود. یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های شبکه سه مسابقه «زوجی‌نو» است که باربد بابایی آن را اجرا می‌کند. این مسابقه احتمالا با حضور تعدادی از بازیگران سریال‌هایی که به تازگی از شبکه سه پخش شده، روی آنتن می‌رود و احتمالا خوانندگان نیز در آن اجرا خواهند داشت. بعید نیست که در بخش‌هایی از مسابقه باربد بابایی با چهره‌ها گفت‌وگو کند، به این ترتیب شبکه سه امسال در اقدام متفاوتی تصمیم گرفته است دو مسابقه را به عنوان ویژه‌برنامه یلدا روی آنتن ببرد.

یلدا در شب‌های هنر

سال گذشته شبکه چهار در شب یلدا ویژه‌برنامه جدیدی را تولید کرد و در اقدام جالبی در بخشی از برنامه، از حضور بازیگران پیش کسوت مانند آفرین عبیسی و رابعه مدنی به عنوان مجری استفاده کرد، اما این شبکه امسال یکی از برنامه‌های روتین خود یعنی «شب‌های هنر» را به صورت ویژه روی آنتن خواهد فرستاد. این برنامه به روال معمول به صورت زنده پخش می‌شود و مجریان همیشگی آن یعنی جواد مولانیا، رضا مهدوی، علیرضا بهرامی، جابر قاسمعلی، ایوب آقاخانی، محمدرضا شرفی خبوشان و مسیحا ربیعی در برنامه حضور دارند. با توجه به رویکرد خاص برنامه و پرداختن به صورت تخصصی به حوزه ادبیات و هنر، «شب‌های هنر» شانس کمی برای جلب توجه تعداد زیادی از مخاطبان عام تلویزیون خواهد داشت.

بازگشت «رادیو هفت» با یلدا

یکی از اتفاق‌های جدید در یلدای 99 تلویزیون، بازگشت برنامه محبوب «رادیو هفت» به شبکه آموزش است. قرار است قسمت اول سری جدید برنامه، پس از شش سال غیبت در تلویزیون شب یلدا پخش شود. برنامه «رادیو هفت» معمولا در طراحی ایده‌های جدید و متفاوت، موفق عمل کرده است و بعید نیست پس از شش سال دست پُر بازگشته باشد، بنابراین احتمالا یکی از ویژه‌برنامه‌های متفاوت و جذاب شب یلدا، «رادیو هفت» خواهد بود. شبکه آموزش ویژه‌برنامه دیگری یعنی «قندپهلو» را هم با اجرای رضا رفیع تدارک دیده و سری جدید این برنامه هم قرار است به شبکه آموزش بازگردد. موضوع سری نهم برنامه مسئله مهم این روزها یعنی کرونا خواهد بود و تعدادی از طنزپردازان در آن حضور خواهند داشت.

شب یلدای نسیم در غیبت مدیری؟

برنامه «کتاب‌باز» امسال هم مانند سال گذشته، در شب یلدا با حال‌وهوای متفاوتی روی آنتن خواهد رفت و قرار است سروش صحت و مجریان دیگر برنامه در آن حضور داشته باشند. حمید گودرزی که در سری جدید «کودک‌شو» جایگزین پژمان بازغی شده، اجرای ویژه‌برنامه یلدایی این مسابقه را برعهده خواهد داشت. این مسابقه که معمولا در مناسبت‌های خاص میزبان چهره‌ها بوده، در شب یلدا هم با حضور هنرمندان پخش خواهد شد. البته ساختار این مسابقه با دیگر قسمت‌های آن متفاوت است و سنت‌های شب یلدا در آن اجرا خواهد شد. سری جدید «شوتبال» که به تازگی به کنداکتور شبکه نسیم اضافه شده هم یکی از ویژه‌برنامه‌های این شبکه خواهد بود که حامد آهنگی و مبینا نصیری آن را اجرا خواهند کرد. فعلا خبری از پخش ویژه‌برنامه «دورهمی» نیست و معلوم نیست که شبکه نسیم یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های خود را روی آنتن خواهد داشت یا خیر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین