کد خبر: ۶۸۵۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

استاد موسیقی سنتی گلستان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

جواد داوری استاد موسیقی سنتی گلستان و از نوازندگان برجسته سنتور کشور بامداد امروز دوشنبه بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان درگذشت.
استاد موسیقی سنتی گلستان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تایید این خبر گفت: مرحوم استاد داوری از چند روز قبل به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان صیادشیرازی گرگان بستری شده بودند.

رمضان یازرلو اظهار داشت: این استاد بنام موسیقی سنتی خطه گلستان، دوران جوانی و میانسالی خود را با مرحوم استاد محمدرضا لطفی آهنگساز و نوازنده چیره‌دست بسیاری از سازها از جمله سنتور، تار، سه تار، کمانچه، نی و پیانو، گذرانده بود.

وی با اشاره به این که مرحوم استاد داوری عمر خود را در حوزه موسیقی سنتی سپری کرده بود، ادامه داد: این هنرمند برجسته از مدت ها قبل مشغول تربیت هنرجوی موسیقی سنتی در گرگان بود.

جواد داوری، استاد گرگانی موسیقی و نوازنده سنتور، در سال ۱۳۲۷ در خانواده ای که همگی اهل موسیقی بودند به دنیا آمد.

این هنرمند به نام موسیقی سنتی استان گلستان، دانش آموخته مقطع کارشناسی دانشگاه هنر تهران در سال ۵۵ و نخستین کارشناس موسیقی اداره فرهنگ و هنر گرگان است.

براساس آخرین آمار منتشره دانشگاه علوم پزشکی گلستان در روز شنبه جاری، ۵۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

اکنون گمیشان به عنوان تنها شهرستان قرمز کرونا در گلستان بوده و ۱۳ شهرستان دیگر استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین