کد خبر: ۶۸۵۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰

پیش‌بینی وضعیت هوا در هفته‌های آینده

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از ۲۵ آذر سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام سبب بارش برف و باران خواهد شد، گفت: این سامانه روز چهارشنبه ارتفاعات و دامنه های البرز را در بر می گیرد.
پیش‌بینی وضعیت هوا در هفته‌های آینده
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اصغری با بیان اینکه امروز و فردا در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم است، اظهار داشت این جو آرام موجب افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود؛ این شرایط تا بعد از ظهر چهارشنبه در استان‌های واقع در دامنه های البرز و شمال شرق کشور ادامه دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز فقط در برخی نقاط آذربایجان غربی و شمال کردستان بارش پراکنده داریم.

* ورود سامانه بارشی از ۲۵ آذر و برف و باران در غرب کشور

وی اضافه کرد: بعد از ظهر سه شنبه ۲۵ آذر سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام سبب بارش برف و باران می شود.

اصغری ادامه داد: این سامانه بارشی روز چهارشنبه تقویت شده و نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد و بعد از ظهر چهارشنبه ارتفاعات و دامنه های البرز را فرا خواهد گرفت و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، خوزستان و شمال چهارمحال و بختیاری فعال خواهد بود و سپس در قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران می‌شود، در این مدت در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: شدت بارش ها روز چهارشنبه در جنوب کردستان، نیمه شرقی کرمانشاه، همدان، لرستان، جنوب ایلام و شمال خوزستان خواهد بود.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه ۲۷ آذر بارش در غرب و شمال غرب کشور تضعیف می‌شود و در جنوب غرب خلیج فارس، غرب اصفهان، شمال فارس و شمال بوشهر رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت که در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد: شدت بارش‌ها روز پنج شنبه ۲۷ آذر در جنوب شرق لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد همچنین شمال فارس خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر و گذر اموج تراز میانی در شمال غرب و سواحل خزر بارش برف و باران خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: در مناطقی که ذکر شد آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده ها، کاهش دید، سختی تردد در گردنه ها و جاده های مواصلاتی پیش بینی و توصیه می شود بازگشایی آبروهای درون شهری و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های برف روبی برای جاده‌های کوهستانی و مناطق سردسیر، انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها و غیره، احتیاط در تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و آمادگی سازمان‌های امداد رسان، در دستور کار باشد.

اصغری اظهار کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری خلیج فارس به ویژه شمال آن و همچنین دریای عمان مواج خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در روز سه شنبه نیز صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۷ و ۲ درجه خواهد بود؛ به تدریج از روز چهارشنبه ۲۶ آذر بارش پراکنده در تهران خواهیم داشت.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین