کد خبر: ۶۸۵۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵

شاخص بورس منفی شد

شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۳۱ هزار و ۶۵۲ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد رسید.
شاخص بورس منفی شد
آفتاب‌‌نیوز :

در معاملات امروز بیش از ۱۴ میلیارد و ۸۲۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۶ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۳۶۹ واحد کاهش به ۴۵۱ هزار و ۸۸۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۸۶۰ واحد افت به ۲۹۵ هزار و ۸۵۱ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۵ هزار و ۴۲۷ واحد و شاخص بازار دوم ۵۵ هزار و ۸۳۶ و احد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد بانک ملت (وبملت) با ۴۶۹ واحد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۴۵۴ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۳۹۴ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۳۳۸ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۱۹۱ واحد، گروه داروی برکت (برکت) با ۱۱۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۱۵ واحد، داده گستر عصر نوین های وب (های وب) با ۱۰۳ واحد، بهنوش ایران (غبهنوش) با ۱۰۳ واحد و به پرداخت ملت (پرداخت) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

برپایه این گزارش امروز نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۳۲۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۹۴۹ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۳۸۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۵۹۲ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۳۵۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۳۳۱ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۵۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۳۴ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

بانک تجارت (وتجارت)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، بانک پارسیان (وپارس)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گروه دارویی برکت (برکت) و ملی صنایع مس ایران (فملی) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه پنج میلیارد و ۴۱۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۴ هزار و ۹۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۷۴واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۴۹۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۴۲۹ هزار برگه سهم به ارزش ۶۵ هزار و ۳۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، صنایع اشین های اداری ایران (مادیرا)، ‌بیمه کوثر (کوثر)، توکاریل (توریل)،‌بیمه تجارت نو (بنو)،‌ بیمه پاسارگاد (بپاس)،نفت پاسارگاد (شپاس)،‌ ویتانا (غویتانا) و برق و انرژی پیوند گستر (بپیوند) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، شرکت صنعتی مینو (غصینو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین