کد خبر: ۶۸۵۵۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲

اردوغان: از ناتو انتظار حمایت داشتیم نه اعمال تحریم

رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه پس از نشست کابینه با انتقاد از تصمیم آمریکا و کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم علیه ترکیه گفت که آنکارا از ناتو و اتحادیه اروپا انتظار حمایت داشت، نه اعمال تحریم.
اردوغان: از ناتو انتظار حمایت داشتیم نه اعمال تحریم
آفتاب‌‌نیوز :

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت از تصمیم اتحادیه اروپا و آمریکا برای اعمال تحریم علیه ترکیه «ناامید» شده است.

وی که پس از نشست کابینه صحبت می‌کرد، افزود: «از آمریکا که هم‌پیمان ما در ناتو بوده انتظار حمایت در مبارزه با گروه‌های تروریستی داشتیم نه آنکه به اعمال تحریم بپردازد.»

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: «اقدامات اتخاذشده علیه ترکیه سبب نخواهد شد که از حقوقمان دفاع نکنیم.»

اردوغان اضافه کرد: «از اتحادیه اروپا انتظار داشتیم تا به عهد خود درباره عضویت کامل ترکیه در این اتحادیه که سال‌هاست به تاخیر افتاده عمل کند نه آنکه به اعمال تحریم بپردازد.»

وی گفت که اقتصاد ترکیه آماده هرگونه آزمون‌ سخت و سناریوهای مختلف است.

اردوغان در ادامه به تحولات قره‌باغ اشاره کرد و گفت: «قره‌باغ دیگر مبارزه‌ای به تاخیر افتاده بشمار نمی‌آید بلکه پیروزی باشکوه حق علیه باطل است.»

رئیس جمهور ترکیه گفت: «با آزادسازی قره‌باغ درهای دوران جدیدی در قفقاز باز شده و از این به بعد صلح به جای درگیری و همکاری به جای تنش و حسن همجواری به جای دشمنی در منطقه استقرار خواهد یافت.»

سران اتحادیه اروپا به ترکیه شدیداََ هشدار داده‌اند در صورتی که دست از «حفاری‌های غیرقانونی» در شرق مدیترانه برندارد، با تحریم‌های سختی مواجه خواهد شد.

در واکنش به این هشدارها، وزارت خارجه ترکیه نیز با متهم کردن اتحادیه اروپا به داشتن موضع جانب‌دارانه در تنش‌های شرق مدیترانه، گفت از نظر آنکارا این تحریم‌ها غیرقانونی هستند.

واشنگتن نیز به دلیل اقدام ترکیه در خرید سامانه دفاع موشکی اس 400 از روسیه، درصدد اعمال تحریم‌هایی علیه آنکارا است.

کنگره آمریکا نیز اخیرا با تصویب لایحه بودجه دفاعی این کشور، مجوز اعمال تحریم علیه ترکیه را صادر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
یا زنگی زنگ باش یا رومی روم.به هرکجا مثل ... چسبیدی.هم می خوای غرب راداشته باشی هم ایران وروسیه را.به ایران اعتماد کن همین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین