کد خبر: ۶۸۵۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور تا پایان هفته جاری خبر داد.
ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه امروز (۲۵ آذر) در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است، اظهار کرد: این شرایط سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود همچنین پایداری جو تا بعد ازظهر امروز در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق ادامه دارد.

ضیاییان ادامه داد: از بعد ازظهر امروز(۲۵ آذر) با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش باران و برف و وزش باد دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه فردا (۲۶ آذر) این سامانه بارشی تقویت می‌شود و کل نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد، اظهارکرد: پیامد ورود این سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف، در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی کشور بارش باران، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز پنج‌شنبه (۲۷ آذر) فعالیت این سامانه در جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی، بخش‌هایی از شمال بوشهر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران خواهد بود همچنین از شدت فعالیت سامانه در غرب و شمال غرب کاسته می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از اوایل روز جمعه (۲۸ آذر) با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و شمال کشور و ادغام آن با سامانه قبلی کل نیمه غربی کشور درگیر بارش خواهد شد، گفت: طی روز شنبه (۲۹ آذر) گستره بارش‌ها محدود به سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود همچنین از اواخر وقت روز یکشنبه (۳۰ آذر) این سامانه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

ضیاییان افزود: از امروز (۲۵ آذر) تا آخر هفته افزایش نسبی دما در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ می‌دهد و از فردا (۲۶ آذر) تا جمعه (۲۸ آذر) کاهش نسبی دما در شمال غرب و غرب پیش‌بینی می‌شود. نوسانات دمایی در این مناطق بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد است.

وی با بیان اینکه امروز شرق خلیج فارس و از اواخر وقت امروز تا اوایل روز جمعه (۲۸ آذر) شمال خلیج فارس و طی دو روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از ظهر جمعه تا اواخر وقت روز شنبه (۲۹ آذر) غرب و مرکز دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ آذر) ابری و غبار آلود و به‌تدریج همراه با بارش باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۲۷ آذر) نیز ابری همراه با بارش باران و با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین