کد خبر: ۶۸۵۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

مخالفت نمایندگان با حذف محدودیت سنی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف محدودیت سنی حداقل ۴۰ و حداکثر ۷۰ سال برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، مخالفت کردند.
مخالفت نمایندگان با حذف محدودیت سنی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 25 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری با 75 رأی موافق، 147 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در جلسه با پیشنهاد محسن زنگنه مبنی بر حذف شرط محدودیت سنی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در طرح مذکور مخالفت کردند.

بر اساس این گزارش محسن زنگنه در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر حذف شرط محدودیت سنی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: این محدودیت نه تنها با سلوک مدیریتی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و تاریخ کشور متفاوت است بلکه در سال‌های آینده در عرصه‌های بین‌المللی نیز موجب ایجاد علامت سوال می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش بینی شرط حداقل 40 سال برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری با جوانگرایی مغایر است. از آنجایی که شروطی مانند مدیر، مدبر، ایرانی بودن، رجال سیاسی و مذهبی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری در نظر گرفته می‌شود نباید فردی با سن 39 سال را که از این ویژگی‌ها برخوردار است را از کاندیداتوری ریاست جمهوری محروم کرد.

هادی بیگی نژاد در مخالفت با این پیشنهاد گفت: هرچند پس از انقلاب به دلیل خلأ‌های مدیریتی از جوانان در پست‌های مختلف استفاده شد اما در شرایط کنونی نمی‌توان در جایگاهی مانند ریاست جمهوری از افرادی استفاده کرد که تجربه کافی ندارند و پیش از این از رفتار و توانایی وی اطمینان حاصل نشده است.

علیرضا سلیمی در موافقت با پیشنهاد مذکور تصریح کرد: در نظر گرفتن محدودیت سنی برای کاندیداهای ریاست جمهوری مغایر با اصل 20 قانون اساسی است و شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در مخالفت با شرط حذف محدودیت سنی برای داوطلبان ریاست جمهوری بیان کرد: فردی که دارای مدرک کارشناسی ارشد است چگونه می‌تواند با 30 سال سن و بدون داشتن تجربه کاری کاندیدای ریاست جمهوری شود. در نظر گرفتن محدودیت سنی 40 سال موجب می‌شود افراد دارای تجربه و توانا برای ریاست جمهوری داوطلب شوند.

محمدجواد کولیوند قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس درباره شرط مذکور گفت: ما در لایحه ارسالی حداقل سن را 30 و حداکثر را 75 در نظر گرفتیم چرا که نباید فرد را علیرغم مدیر، مدبر، ایرانی‌الاصل و رجل سیاسی و مذهبی بودن به دلیل محدودیت سنی از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری منع کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
شرایط سنی را مطابق شرایط سنی خودشون تنظیم کردند تا کسی نتونه کاندید شود جز خودشون
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین