کد خبر: ۶۸۵۶۹۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
تشکیل کارگروه امنیتی کشور برای مباحث تروریستی

نماینده مجلس: همه عاملان ترور شهید فخری‌‌زاده شناسایی و عده‌ای دستگیر شدند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: همه عاملان و سرپل‌‌های پشتیبانی و لجستیک ترور شهید فخری‌‌زاده شناسایی و عده‌ای از این افراد نیز دستگیر شدند.
نماینده مجلس: همه عاملان ترور شهید فخری‌‌زاده شناسایی و عده‌ای دستگیر شدند
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جزئیات جدیدی از ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، اظهار داشت: متأسفانه در بحث عملیات‌های تروریستی توسط سرویس‌های مخوف امنیتی-که دشمن شناخته شده جمهوری اسلامی ایران هستند- ما شاهد یک عدم هماهنگی بین مسئولان مربوطه و ذیربط هستیم.

*تشکیل کارگروه امنیتی کشور برای مباحث تروریستی

وی افزود: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم این موضوع مطرح شد که ما حتما باید کارگروه مشترکی بین مسئولان حوزه نظارتی، امنیتی، نظامی و افرادی که دست‌اندرکار حوزه امنیتی هستند نه فقط در موضوع ترور اخیر بلکه در تمام مباحث این موضوع تشکیل دهیم.

محمودوند همچنین خاطرنشان کرد: اینکه مسئول شورای امنیت ملی موضوعی را مطرح کند و فرد دیگری خلاف آن مسئله‌ای مطرح کند، آسیب جدی به کشور است. هر کسی از جانب خود بدون کار کارشناسی و اشرافیت امنیتی مصاحبه کند قطعا مشکلاتی به وجود می‌آید.

عضو امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: بنده از همه مسئولان، وزارت خارجه، نهادهای امنیتی، نظامی، حوزه حفاظتی و نظارتی خواهش می‌کنم اگر هم مطلبی عنوان می‌کنند براساس اصول، چارچوب و موضوع علمی و اشرافیت باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مسئله ترور موضوعی که خیلی برای من دردناک بود، این است که عده‌ای به اسم دلسوز کشور و نهادهای امنیتی رسما مصاحبه می‌کردند و می‌گفتند امنیت ما ضعیف است. در موضوع ترور، حفاظت شخصیت‌ها را مورد هدف قرار می‌دادند که اینها ضعیف هستند. این نوع نگاه و مصاحبه‌ها جز ضعیف کردن کشور و ملت هیچ رهاوردی ندارد.

وی افزود: بیست سال است که دشمن به صورت خاص -یعنی سرویس‌های امنیتی حریف- به دنبال این بودند که شهید فخری‌زاده را در یک عملیات تروریستی آسیب بزنند و مصرّ بودند که این بزرگوار را به شهادت برسانند. انواع ترفندها را هم به کار رفتند و بارها محیط‌های امنیتی را مدنظر داشتند؛ در همین رابطه هم وزیر اطلاعات مصاحبه می‌کرد و می‌گفت فلان تیم و فلان تیم جاسوسی دستگیر شد. این پروسه به جایی رسید که دشمن از زدن این شهید بزرگوار ناامید شد و برای اولین‌بار از یک طرح تروریستی و خلاقیت و نوآوری در جهان استفاده کرد که رسماً و عملاً در یک کار عملیاتی اجرا شده لذا از چنین طرحی برای به شهادت رساندن این شهید عزیز استفاده کردند.

نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه اضافه کرد:‌ وقتی تمام راه‌ها به روی دشمن بسته است، از یک طرح عملیاتی مخوف و با ابزار پیشرفته نرم‌افزاری استفاده می‌کند؛ آیا این نشان از ضعف امنیتی کشور ماست؟ یا نشان اقتدار و قدرتی است که تاکنون نتوانسته‌اند با این حربه و شبیخون موفق باشند و نهایتا با این شبیخون هدف خود را پیاده کردند.

* آقای ظریف و معاونانش با هماهنگی مطالب خود را مطرح کنند

وی افزود: کارشناسان امنیتی می‌گویند این طرح و با این کیفیت را برای چنین فردی پیاده کردند یعنی خود را لو دادند، به عقیده من، در حوزه کار کارشناسی حوزه امنیتی، نشان از اقتدار و عظمت امنیتی ماست کما اینکه حفاظت شخصیتی اینها که می‌گویند ضعیف هستند به لطف خدا هوشمندترین افراد از لحاظ فیزیکی و تجهیزاتی بوده و با این اقتدار انجام وظیفه می‌کنند.

وی گفت: از آن فردی که در وزارت خارجه این موارد را مطرح کرده می‌خواهم و البته خود آقای ظریف و معاونانش با هماهنگی نهادهای تخصصی مطالب خود را مطرح کنند، چرا که زمانی که یک مطلبی در تریبون رسمی مطرح شد، مطرح این موضع‌گیری و کتمان کردن آن فایده‌ای ندارد و عموما موارد با هماهنگی باشد.

* جزئیات جدید از شناسایی و دستگیری عاملان ترور شهید فخری‌‌زاده

وی در ادامه در خصوص عاملان حمله تروریستی شهید فخری‌زاده گفت: این موضوع در حد نصب آن اسلحه و خودرویی که در آن محیط بوده و منفجر شده و افرادی که این اقدامات پشتیبانی و لجستیک را برای دشمن انجام دادند و همچنین سرپلی که با اینها ارتباط داشته همه شناسایی شدند. اینکه بخواهم ریز مطلب را توضیح بدهم اجازه ندارم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه سخنانش بیان کرد: اصل موضوع این است که در این قضیه هم به لطف خدا اقدامات بسیار خوب و بازدارنده‌ای صورت گرفت و افرادی که هماهنگی تجهیزات و امکانات این عملیات تروریستی را داشتند شناسایی شدند و عده‌ای از این افراد نیز دستگیر شدند و نتیجه نهایی حتماً با صلاحدید مسئولان ذیربط نظام، در رسانه ملی اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
8
باور نمي كنم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
11
باور نمي كنم
سیاوش
|
Canada
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
12
هبچ محتوایی نداشت، فقط گفت می دانم اما نمی توانم بگویم، مجبوری برای نمایش دادن مصاحبه کنی؟
کلا چقدر رای داشتی نماینده شورای نگهبان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
1
4
در مسئله ترور موضوعی که خیلی برای من دردناک بود، این است که عده‌ای به اسم دلسوز کشور و نهادهای امنیتی رسما مصاحبه می‌کردند و می‌گفتند امنیت ما ضعیف است.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
5
اصلا قابل اعتماد نیستن
حسن
|
United States of America
|
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
3
اینکه دشمن از ابزاری پیشرفته استفاده کرده را بهانه و دست آویز قرار ندهید
اینکه چگونه دشمن میدانست که در فلان ساعت از فلان نقطه عبور می‌کند که از روز قبل ابزار خود را آنجا مستقر نماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
4
ماهم هدف این مصاحبه رانفهمیدیم جوری ازاقتدارصحبت میکردانگارتروری انجام نشده واقایان جلوشوگرفته اند. خلاصه دوستمون خواسته بگه ماهم هستیم ونونش حلاله.
شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
2
.....از یک روزنه چند بار گزیده شدن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین