کد خبر: ۶۸۵۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴

داماد ترامپ برای تکمیل سازش مغرب و رژیم اسرائیل تلاش می کند

جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد رییس جمهوری فعلی آمریکا در راس یک هیات برای ادامه روند سازش میان تل آویو و رباط، هفته آینده به فلسطین اشغالی و مغرب سفر خواهد کرد.
داماد ترامپ برای تکمیل سازش مغرب و رژیم اسرائیل تلاش می کند
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که هیات آمریکایی و یک تیم اسرائیلی با پیوستن به یکدیگر در تل آویو اولین پرواز تجاری مستقیم به رباط را برای ادامه روند توافق عادی سازی بین اسرائیل و مغرب انجام خواهند داد.

بر اساس این گزارش، کوشنر به همراه آوی برکوویتس نماینده ویژه آمریکا در خاورمیانه و ادام بولر مدیر شرکت توسعه مالی بین‌المللی آمریکا روز دوشنبه آینده وارد فلسطین اشغالی خواهند شد.

این منبع آگاه گفت که هواپیمایی ال عال قرار است برای اولین بار پرواز مستقیم حامل تیم کوشنر و هیات اسرائیلی به رهبری مئیر بن شابات از تل آویو به رباط را انجام دهد.

سازش میان کشور آفریقایی مغرب و رژیم صهیونیستی چندمین توافق عادی سازی است که با صحنه گردانی آمریکا پس از امارات، بحرین، سودان و بوتان شکل می گیرد.

گروه «دیده بان مبارزه عادی سازی» روابط با رژیم صهیونیستی در مغرب با تاکید بر این که ملت این کشور مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، گفته است: هرکسی که فلسطین را رها کند، نمی توان صحرای غربی را به دست او سپرد.

رییس این نهاد دیده بان، اقدام دولت مغرب برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را «سقوط آزاد» توصیف کرد و گفت که هیچ کس انتظار آن را نداشت که رباط پس از سال‌ها مقاومت و حمایت از ملت فلسطین، روابط خود با تل آویو را عادی سازی کند.

انجمن علمای مغرب نیز در بیانیه‌ای در مخالفت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که دولت مغرب باید در توافق عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی بازنگری کند، چراکه این اقدام لکه ننگی بر پیشانی کشوری است که سالها به وظایف خود در دفاع از امت فلسطین عمل کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین