کد خبر: ۶۸۵۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

فریب خدمات مراکز غیرمجاز پرستاری را نخورید

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی ضمن هشدار به گسترش فعالیت های غیرمجاز خدمات پرستاری در روزهای کرونایی، اعلام کرد: مردم فریب این مراکز را نخورند.
فریب خدمات مراکز غیرمجاز پرستاری را نخورید
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالله صفری روز چهارشنبه افزود: متاسفانه طی ماه های اخیر و به دنبال شیوع ویروس کرونا تعداد معدودی از مراکز خدمات پرستاری با عناوین مختلف در سطح استان اقدام به پذیرش بیماران می کنند که فاقد هر گونه معیارهای لازم و کافی برای این کار مهم در بخش سلامت هستند.

وی اظهار کرد: این مراکز غیرمجاز با عناوین مختلف از جمله مراکز مشاوره و سلامت، اغلب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به تبلیغات وسیع می کنند که از همین تریبون در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان اعلام خطر کرده و برای آحاد مردم نسبت به عواقب خدمات گیری از این مراکز هشدار می دهد.

صفری از فعالیت تعداد ۳۷ مرکز خدمات پرستاری مجاز در آذربایجان شرقی خبر داد که به گفته وی به وسیله افراد مجرب و آگاه و متخصص اداره می شوند و از این تعداد ۲۲ مرکز در تبریز و ۱۵ مرکز در سایر شهرستان های استان اقدام به ارایه فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی به طور کامل فضای عمومی جامعه پرستاری را رصد می کند، یادآوری کرد: از حدود یک ماه قبل با هماهنگی دستگاه های نظارتی و بازرسی برای جلوگیری و مقابله با مراکز پرستاری غیرمجاز وارد میدان شده ایم.

صفری گفت: در این زمینه تاکنون با تعداد ۳ مرکز غیرمجاز پرستاری و خدمات مشاوره ای غیر مجاز در استان برخورد شده است و در صورت مشاهده هر گونه اقدام غیرقانونی، متخلفان به مراجع قضائی معرفی می شوند.

هم اکنون تعداد ۹ هزار نفر پرستار در آذربایجان شرقی مشغول فعالیت هستند که افزون بر ۵۵ درصد آنها در شهرستان تبریز مستقر هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین