کد خبر: ۶۸۵۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

آیا اخذ اثر انگشت خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

استفاده از استامپ یا هر نوع ابزار برای گرفتن اثر انگشت به منظور احراز هویت، خطر انتقال ویروس کرونا به افراد دیگر را افزایش می‌دهد، به همین دلیل توصیه می‌شود در این دوران تا حدممکن از روش‌های دیگر مانند اسکن صورت یا چشم استفاده شود.
آیا اخذ اثر انگشت خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟
آفتاب‌‌نیوز :

موسسه ملی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: با فراگیر شدن ویروس کرونا در دنیا، روندهای متداول در بسیاری از فعالیت های روزمره افراد دچار تغییر و چالش شده است، یکی از این روندها که روزانه میلیون ها بار در اداره ها انجام می شود، استفاده از اثر انگشت است.

در برخی موارد می توان با استفاده از روش های جایگزین، از این روش استفاده نکرد اما گاهی نیز به دلیل حساسیت امر، این کار غیرقابل جایگزینی است.

از قدیم استفاده از جوهر و اثرانگشت در جهان رایج و مورد استفاده بوده اما با پیشرفت فناوری، استفاده از اسکن اثر انگشت جایگزین جوهر و استامپ شده، در هر دو صورت فرد لازم است انگشت خود را در سطحی پُرتماس قرار دهد. همانطور که بارها در موارد مختلف تاکید شده، برای کاهش خطر انتقال کرونا لازم است تا جای ممکن از لمس سطوح پرتماس جلوگیری شود.

جهت کاهش خطر انتقال کرونا از طریق اثرنگشت یا استامپ توصیه می شود راه های بدون تماس از سمت اداره ها و سازمان ها جایگزین شود و بطور مداوم محل اسکن انگشت، استامپ و غیره با استفاده از الکل ضدعفونی شود.

در دسترس قرار دادن الکل برای مشتریان، جهت ضد عفونی دست ها قبل و بعد از هر بار استفاده، شست و شوی دست ها بلافاصله بعد از تماس سطوح مورد نظر، به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون و درصورت عدم دسترسی به آب و صابون، همراه داشتن الکل جهت ضدعفونی دست ها پس از استفاده از این روش از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
به نظر می رسد همانند سایر موارد مشابه، استفاده از اثر انگشت و وسایل اخذ آن مانند استامپ و اسکنر نیز به دلیل تماس مکرر افراد مختلف با آن، ریسک انتقال این بیماری را افزایش دهد. به همین خاطر توصیه شده تا جای ممکن از کاربرد این روش جلوگیری شود یا درصورت استفاده، انگشت خود را با مواد الکلی ضدعفونی کنید.

مجموع مبتلایان به کرونا در کشور به یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۷۴ نفر رسید و تاکنون ۶ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۴۶۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین