کد خبر: ۶۸۵۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

صلاحیت خلیلیان تایید نشد؟

مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی با گذشت بیش از ۱۳ ماه، سرانجام پانزدهم دی‌ماه سال جاری با حضور ۱۲ نامزد (در صورت عدم انصراف) برگزار می شود.
صلاحیت خلیلیان تایید نشد؟
آفتاب‌‌نیوز :

با اعلام زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی که قرار است پانزدهم دی باشد، شاهد رقابت ۱۲ کاندیدا از ۱۴ کاندیدای ثبت نامی برای تصدی ریاست این فدراسیون خواهیم بود تا در نهایت با گذشت ۱۳ ماه و ۱۰ روز، مجمع انتخاباتی یکی از مهم ترین فدراسیون های کشور حدود ۲۰۰ روز قبل از المپیک ۲۰۲۰ برگزار شود.

ششم آبان‌ سال گذشته دوره چهارساله ریاست غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی ورزشی به اتمام رسید اما با توجه به اینکه ۱۸ آبان‌ماه سال ۹۴ حکم ریاست او به امضای وزیر وقت ورزش و جوانان رسیده بود تا ۱۸ آبان ۹۸ به طور قانونی ریاست این فدراسیون را عهده‌دار بود و تا ششم آذر سال گذشته که مهرزاد خلیلیان به عنوان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی از سوی وزیر ورزش و جوانان منصوب شد، به فعالیت خود در این سمت ادامه داد.

در نهایت مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، غلامرضا نوروزی، رییس سابق فدراسیون پزشکی ورزشی، امیرحسین براتی، سعید کاظمی، محمد اسد مسجدی، کرم الله علیمرادی، داود آزادبخت، حسن تامینی، ابراهیم عباسی، رضا میرابوطالب، فرزین حلبچی، داود باقری، محمد حسین پورغریب و جمالی عزآبادی به منظور شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی ثبت نام کردند.

استعفای خلیلیان از سمت سرپرستی برای حضور در انتخابات

بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، مهرزاد خلیلیان به دلیل کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی از سمت خود استعفا داد و این تصمیم در راستای اجرای عدالت در مورد تمامی کاندیداهای احراز پست فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شد.

۲۶ تیر اما وزیر ورزش و جوانان در حکمی محمد اسدمسجدی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون پزشکی ورزشی منصوب کرد؛ موضوعی که باعث شد مسجدی از رقابت برای انتخابات انصراف دهد.

مقاومت یکی از اعضای هیات رییسه در مقابل استعفا

نکته قابل اشاره دیگر اینکه هرچند مهرزاد خلیلیان به عنوان سرپرست سابق و به دلیل شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی از سمت خود استعفا کرد و پس از وی نیز یکی دیگر از اعضای هیات رییسه این فدراسیون به نام حسن تامینی به همین سرنوشت دچار شد.

صلاحیت خلیلیان تایید نشد؟

یکی از دلایل طولانی شدن فرایند برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزش عدم وصول تایید صلاحیت برخی از نامزدهای ثبت نامی انتخابات این فدراسیون از جمله مهرزاد خلیلیان بود تا اینکه در نهایت وزارت ورزش و جوانان ۲۵ آذر اعلام کرد که مجمع انتخاباتی این فدراسیون ۱۵ دی برگزار می شود؛ اتفاقی که به منزله اتمام فرایند تایید صلاحیت نامزدها بود.

مهرزاد خلیلیان که سابقه مدیرعاملی باشگاه سپاهان اصفهان را نیز در کارنامه دارد، در مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی شرکت نخواهد کرد؛ مساله ای که یا به منزله انصراف از شرکت در رقابت انتخاباتی است یا عدم تایید صلاحیت از سوی مراجع ذی‌صلاح! هرچند با توجه به استعفای وی از سمت سرپرستی فدراسیون پزشکی ورزشی که طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان در راستای اجرای عدالت انجام گرفت، بعید به نظر می رسد وی از حضور در انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی انصراف داده باشد و عدم حضور در این رقابت ناشی از عدم تایید صلاحیت است. در عین حال اگر خلاف این مساله باشد باید منتظر اعلام رسمی بر اساس برگه تایید صلاحیت بود.

تعیین تکلیف فدراسیون ۷ ماه مانده به المپیک

فدراسیون پزشکی ورزشی که در آستانه المپیک وظایف و مسئولیت‌هایش از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌شود علاوه بر مسائل مختلفی نظیر معاینات اختصاصی ورزشکاران، ارائه مشاوره‌های دوپینگ، سرکشی به اردوی رشته‌های المپیکی، انجام معاینات اسکلتی-عضلانی، تکمیل پرونده‌های سلامت ورزشکاران، معاینات قلب و عروقی، مشاوره‌های تغذیه و معاینات اختصاصی زنان ورزشکار را نیز عهده‌دار است و حال که اعلام می شود المپیک در سال آینده برگزار خواهد شد و حدود ۲۰۰ روز مانده به المپیک تکلیف ریاست آن مشخص می شود و پس از آن باید هرچه سریع تر نسبت به به رفع بهتر و کیفی تر دغدغه و مسائل ورزشکاران المپیکی اقدام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین