کد خبر: ۶۸۵۸۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام آغاز شد

نشست‌ کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی به‌ منظور بررسی روند اجرا و موانع اجرای تعهدات توسط طرف‌های برجام و برخلاف نشست های قبلی که در وین برگزار می‌شد تحت تاثیر شرایط کرونایی به طور مجازی آغاز به کار کرد.
نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام آغاز شد
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به ملاحظات مربوط به کووید-۱۹، این نشست نیز طبق برنامه و همچون بسیاری از نشست‌های بین‌المللی، به صورت ویدئو کنفرانس، بعد از ظهر روز چهارشنبه برگزار شد.

پیش از این برخی منابع دیپلماتیک اعلام کردند که نمایندگان ایران و ۱+۴ (روسیه، چین، انگلیس، آلمان و فرانسه) در تاریخ ۱۶ دسامبر در نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در خصوص آماده‌سازی‌ها برای دیداری در سطح وزیران خارجه گفت‌وگو خواهند کرد.

به‌ گفته این منابع این دیدار می‌تواند به صورت آنلاین و پیش از پایان سال میلادی ۲۰۲۰ به وقوع بپیوندد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره این نشست گفته بود: شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک برجام، روز ۱۶ ماه دسامبر در وین گام های احتمالی دولت آمریکا در قبال معامله هسته ای را بررسی خواهند کرد.

وی با اشاره به دستورکار این نشست گفته است: بدون شک این مساله که آمریکا چگونه رفتار خواهد کرد را در هر شرایط بررسی خواهیم کرد.

وی گفت که دلیلی برای اینکه درباره بازگشت آمریکا به برجام در مورد برنامه هسته ای ایران به عنوان یک مساله حل شده گفت و گو شود، وجود ندارد. ما برخلاف شرکت کنندگان اروپایی برجام در زمان حاضر دلیلی نمی بینیم که درباره تغییراتی که دولت آینده آمریکا ممکن است در سیاست خود در جهت ایران انجام دهد گفت‌وگو کنیم.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز درخصوص دستور کار کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت: این نشست، یکی از نشست های عادی و معمول کمیسیون مشترک برجام هست که در سطح معاونین وزرا و مدیران سیاسی کشورهای طرف برجام هر ٣ ماه یکبار به منظور بررسی روند اجرای برجام و موانع اجرای تعهدات توسط طرفهای برجام برگزار می شود.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی نیز پیش از آغاز این نشست موضوع اصلی را چگونگی حفظ توافق هسته‌ای و اطمینان یافتن از اجرایی شدن کامل و متعادل آن دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین