کد خبر: ۶۸۵۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
روابط دوجانبه، کنسولی، برجام و اوضاع افغانستان و یمن محور رایزنی

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و همتای سوئدی

وزرای امور خارجه ایران و سوئد امروز در گفت‌وگویی تلفنی درباره روابط دوجانبه، کنسولی و برجام و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله ضرورت ارائه کمک‌های انساندوستانه به یمن و افغانستان به رایزنی پرداختند.
گفت‌وگوی تلفنی ظریف و همتای سوئدی
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم «آنه لینده» وزیر خارجه سوئد در گفت‌وگوی تلفنی ساعتی پیش خود، آخرین تحولات بین‌المللی، موضوعات منطقه‌ای، تحولات مربوط به برجام و همچنین روابط دوجانبه و کنسولی بین دو کشور را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

در این گفت‌وگوی تلفنی طرفین بر همکاری و رایزنی در زمینه برقراری صلح و امنیت و ضرورت ارائه کمک‌های انساندوستانه به یمن و افغانستان تاکید کردند.

ظریف و همتای سوئدی چندی پیش نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم «آنه لینده» وزیر خارجه سوئد عصر سه‌شنبه چهارم آذر ماه نیز در تماسی تلفنی، آخرین تحولات بین‌المللی، موضوعات مربوط به برجام، روابط دوجانبه و کنسولی بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

ظریف در این تماس با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی و غیرعادلانه ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، از ناتوانی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات خود در برجام انتقاد کرد و به وزیر امور خارجه سوئد توصیه کرد استقلال و حاکمیت خود را قربانی سیاست‌های زورگویانه و ظالمانه آمریکا نکنند. 

پس از این گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه سوئد توئیتی را منتشر کرد که واکنش سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت. خطیب زاده در این باره عنوان کرد: متاسفانه اطلاعات مقامات سوئدی در خصوص وضعیت آقای «احمدرضا جلالی» که بنا به جرایم امنیتی در زندان به سر می‌برد، ناقص و غلط است. همانطور که ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو برای خانم لینده توضیح داد، قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران مستقل بوده و هرگونه دخالت در صدور یا اجرای احکام قضایی مردود و غیرقابل پذیرش است.

گفتنی است وزیر خارجه سوئد در توئیتی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با ظریف عنوان کرده که در این گفت‌وگو نسبت به وضعیت جلالی ابراز نگرانی کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین