کد خبر: ۶۸۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۲
انتقاد شدید یک سایت خبری از مداح مشهور

وقتی حاج منصور مستوجب حد می‌شود!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت خبری «فردا» در یادداشتی به بهانه نقد سخنان اخیر حاج منصور ارضی، اظهارات وی را مستوجب «حد شرعی» دانست!‍

به گزارش آفتاب، این یادداشت پس از آن منتشر شد که برخی سایت‌های افراطی حامی دولت به نقل از حاج منصور ارضی، مطالبی را منعکس کردند که در آن اهانت‌های زیادی به چهره‌های مختلف و شاخص کشور صورت گرفته بود.

در یادداشت سایت فردا که به قلم «امیرعلی مهربان» نوشته شده، آمده است: «در محفلی دوستانه بودیم که بحث سخنان اخیر آقای منصور ارضی، مداح معروف پایتخت و همراه امروز سفرهای استانی آقای احمدی‌نژاد شد، دوستی با لحن نیم شوخی و نیم جدی می‌گفت: قبل از پیروزی انقلاب، این مداحان بودند که منبر و جلسه ، علماء و روحانیون را گرم می‌کردند و امروز نه تنها وضعیت معکوس شده است و علماء و روحانیون در حقیقت، منبر مداحان را گرم می‌کنند و رونق می‌دهند، بلکه مداحان حتی جایگاهی فراتر از مرجعیت و حتی امامت هم پیدا کرده‌اند!».

در ادامه این مطلب آمده است: «گفتنی ها در این زمینه بسیار است، هم بسیار و هم دردناک. دردناک از این نظر که پرداختن به این موضوع، فقط زخم‌هایی را می‌گشاید و خونابه‌ای را روانه می‌کند که رنج و دردش فقط برای قشر متدین و مذهبی جامعه است».

این یادداشت تصریح کرده: «کسانی که با روحیه و سابقه حاج منصور آشنا هستند، می‌دانند که ایشان به دلیل روحیه خاص خود، ید طولایی در اینگونه اظهارنظرهای شتابزده و غیراصولی دارد؛ سخنانی که اگر آقای ارضی قادر به اثبات آن نباشد (که نیست) بعضا مستوجب "حد شرعی" هم هست».

سایت فردا ادامه داده: «سخنان اخیر ایشان در مورد دکتر محمدباقر قالیباف اولین موردی نیست که آقای منصور ارضی از این دست سخنان تاویل گرایانه می‌زنند و علناً روی منبر، نعوذ بالله به جای خدا می‌نشینند و از باطن افراد خبر می‌دهند، اما تاکنون این نوع سخنان ایشان، به دلیل شان پیشکسوتی و احترام به سابقه طولانی آقای ارضی در مداحی اهل بیت (ع) از سوی مخاطبان و "علاقه مندان واقعی" ایشان نادیده گرفته می‌شد و مریدان حاجی ترجیح می‌دادند به سوز صدای حاج منصور در مناجات و دعای کمیل و زیارت عاشورا دل بسپارند تا تحلیل‌‌های عجیب سیاسی ایشان.
اما گویا اخیرا برخی از محافل سیاسی که خود را در "آخر خط" تصور می‌کنند، سرمایه و چاره دیگری جز استفاده و هزینه کردن از افراط گویی‌ها و اشتباهات این مداح قدیمی و عزیز پیدا نکرده‌اند و با رسانه‌ای کردن اظهارنظرهای غیراصولی آقای ارضی، به خیال خود می‌خواهند پایگاه خود را در بین قشر متدین جامعه حفظ کنند، تلخی و دردناکی داستان، سوءاستفاده از این موضوع و فروش دسته جمعی آخرت خودشان برای دنیای یک نفر و برای هدفی نازلی چون از میدان به درکردن رقبای سیاسی است».

در ادامه این یادداشت با طرح سوالی از ارضی آمده است: «باید از آقای ارضی و دوستان تازه دولتی شان، سئوال کرد آیا تاکنون از مراجع عظام تقلید یا عارفان و اولیای الهی چنین اظهارنظرهای عجیبی دیده شده است که صریحا روی منبر بگویند فلان آدم عمرسعد و شمر و ...است؟! حتی در مورد فردی مثل محمدرضا شاه مخلوع که به واسطه جنایت های فراوان، مراجع تقلید و علمای اصیل و امام راحل(ره)، چنین شیوه ای را به کار نبردند و ادب و آداب منبر را رعایت کردند. آیا اصولا مداحان حق دارند تشخیص سیاسی یا عرفانی خود را از منبر بیان کنند، آنهم در زننده ترین و بدترین حالت ممکن؟ البته قالیباف معصوم نیست که مخالفت با وی، کفر و ارتداد محسوب شود، هرشهروندی می‌تواند نسبت به عملکرد شهردار شهرش، ناراضی و منتقد باشد و این حق اوست، ولی چرا باید از مفاهیم مقدسی مثل عاشورا و ...برای اینگونه موارد سوء استفاده کرد؟».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۸۶/۱۰/۰۲
0
0
تا جايي كه من اطلاع دارم قاليباف از نظر مديريت در بين چهره هاي اصولگرا يك استثنا محسوب مي شود و همين موضوع براي رقيبان وي در اردوگاه اصولگرايان يك نقطه ضعف است چرا كه او را تهديد مي دانند. لذا از ابزار تقدس براي تضعيف او استفاده مي كنند كه البته اثر عكس خواهد داد و به قاليباف وجهه و مشروعيت بيشتري مي دهد.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۸۶/۱۰/۰۲
0
0
وقتي كه جماعتي پاي موعظه هاي چنين آدم هايي مي نشينند و شهامت آن را ندارند كه به سخنان سخيف اين افراد لب به اعتراض بگشايند چطور خود را از پيروان امام حسين مي دانند كه حتي حاضر نبود در حق دشمنان خود نامردي روا بدارد و انتظار او از اردوگاه دشمنانش نيز آزادگي بود.تاسف بار اينكه اين افراد از پول بيت المال مسلمين ارتزاق مي كنند و مانند يك مقام رسمي با رپيس جمهور يك كشور همراه مي شوند آدم نمي داند دم خروس را باور كند يا قسم حضرت عباس آقايان را!
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۸۶/۱۰/۰۲
0
0
البته حاج اقا منصور در مداحي وروضه حضرت ابا عبدالله بسيار مورد توجه دوستداران اهل بيت از جمله بنده حقير ميباشد زيرا در حوزه تخصصيش ميباشداما زمانيكه مشاراليه وارد موضعگيريهاي سياسي ميگردد مواضعش بسيار مشمئز كننده ميگردد به گونه اي كه انسان در ميماند كه اين چند روز دنيا مگر چقدر ارزش دارد كه اينگونه بايستي نا صواب رقباي سياسي خويش را از تريبوني مقدس مورد هتاكي قرارداد
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۸۶/۱۰/۰۳
0
0
به نظر من يكطرفه به قاضي رفتن درست نيست شما كه دلايل سخنان ايشان را نميدانيد اگر ميخواهيد انصاف را رعايت كنيد لطفا با خود ايشان به گفتگو بپردازيد دلايل سخنان ايشان را بپرسيد اگرغير منطقي يا غير قابل قبول بود اينچنين سخن بگوييد
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۸۶/۱۰/۰۳
0
0
من با نظر اين مداح موافقم و از حمايت افتاب هم تعجب ميكنم قاليباف مستبد است و جامعه را با پادگان اشتباه گرفته ارضي اگر يك حرف درست زده باشد همين است
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۸۶/۱۰/۱۴
0
0
از كوزه همان برون تراود كه در اوست. از يك مداح [...]چه انتظاري جز اين داريد؟
ناشناس
|
-
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۸۶/۱۰/۲۰
0
0
اقايان بعضي خود را متصل كردند به مردان بزرگ اوايل انقلاب وامروز نون بيت المال وميبرند
خوب
سخت ميگذره اگر يكي پيدا بشه تبل رسوايي شونو بزنه
ولي خدا بالاتر از هر دستي است
حاج منصور خدا قوت
اگر اين روش شما نبود
شايد امروز سرتا سر بلاد اسلام اسمي از اهل بيت ونگاه روشن آل پيغمبر (ص) نبود
اگر پا فشاري شما نبود شايد كسي به بطن روضه ها ومصايب ومشكلاتي كه اهل بيت ع دامنگير آن بودند نميشد
شايد دلي بشكند كه كسي اصراف كرداري و حرام خواريش را بر ملا كند
ولي روزي خواهد آمد كه آن روز حجابي نيست
آقاي ...... بترس از اون روزي كه تو رو هم توي قبر ميزارن
اونجا
كسي نيست شكايتي عليه گناه كردت بنويس و ابراز كنه كه نيت خدايي بوده
حاجي منصور انشاء ا... هميشه نفست گرم باشه
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۰
0
0
بسمه تعا لي.فقط مانده بودكه شما از حد صحبت كنيد،شما كه ازهمه خود بهتر ميدانيد چه حقايقي را بزير پرده برديد و از خدا هم نترسيديد حالا هم مثل عمرو عاث از ابزار شرع مثل مرجعيت و حد... استفاده ميكنيدتاناحقي هارا مخلوط حقايق كنيد به خورد ملت دهيد.اما اينطور نيست كه شما فكر ميكنيد ،نميدانم شايد شما هم فكر ميكنيد حق با شماست اما اين حقشناسي راه دارد ومردم نيز محك زدن آن را طي اين سالهايا د گرفته اند.حال خود بگوييدطيف شما سرمايه دار تراست يا حاج منصور.شوما بيشتر از اهل بيت ميگوييد و عمل ميكنيد يا ايشان منازل شما بزرگتراست يا....پل وجاده اختصاص وسرمايه هاي آنچناني درخارج از كشور حاج منصور بيشتر دارديا....ييشتر شما را مردم تائيد ميكنند يا سرمايه شمارا. مردم در دانشگاه آزاد بايد بيشتر پول بدهيم يا دولتي.يا...........كه شما خود از تمامي آنها با اطلاع هستيد.اگراينجا نشدانشاالله.همه در محكمه عدل الهي حاظرخواهيم بودمي بينيم حاجمنصور برتخت حسيني و حقيقت وتشكر نشسته است يا شما.الهم ومن ارادني به سوئ فارده ،الهم اصلح كل فاسد من امورالمسلمين.آمين يا رب العالمين
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین