کد خبر: ۶۸۵۹۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

روحانی ۲ ایستگاه مترو را در تهران افتتاح کرد

رییس‌جمهوری همزمان با افتتاح طرح‌های شاخص شهرداری‌های سراسر کشور، صبح امروز /پنجشنبه/ ۲ ایستگاه مترو برج میلاد و امیرکبیر تهران را بصورت ویدیو کنفرانس افتتاح کرد.
روحانی ۲ ایستگاه مترو را در تهران افتتاح کرد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام حسن روحانی پروژه‌های ساخت و تولید ۵۰ دستگاه واگن مترو برای شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز، زباله‌سوز ۲۰۰ تنی در نوشهر مازندران، پارکینگ زیرسطحی مجد، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد مقدس و بهره‌برداری از ایستگاه‌های شماره ۹ و ۱۴ شبکه مترو تبریز را نیز افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه روز پنجشنبه در این باره گفت: ایستگاه برج میلاد در کنار دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان میلاد یکی از پر مراجعه ترین ایستگاه ها خواهد بود که در خط ۷ مترو قرار دارد.

علی امام افزود: عملیات احداث این ایستگاه با سرعت بالایی انجام شد و در روزهای گذشته مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: شهروندانی که قصد دارند به برج میلاد یا بیمارستان میلاد بیایند با افتتاح این ایستگاه می توانند بدون استفاده از خودروهای شخصی به این منطقه سفر کند.

امام ادامه داد: این نقطه از شهر با وجود اینکه مراجعان زیادی دارد از نظر دسترسی ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط خوبی نبود که امیدواریم با افتتاح این ایستگاه چالش یاد شده برطرف شود.

وی اضافه کرد: ایستگاه برج میلاد در عمق ۵۵ متری زمین و در مسیر خط ۷ مترو تهران واقع شده است.

به گفته امام، این ایستگاه از حیث همجواری با برج میلاد، ارائه سرویس به شهروندان اقصی نقاط کشور جهت حضور در بیمارستان میلاد و اماکن پر ترددی چون دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون ایران، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: این ایستگاه می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات ترافیکی منطقه شده و دسترسی شهروندان به اماکن پر تقاضای سفر را آسان کند.

امام درباره ایستگاه امیر کبیر نیز گفت: با بهره برداری از این ایستگاه در خیابان ۱۷ شهریور (پایین تر از میدان شهدا، جنب تونل زیرگذر امیرکبیر) دسترسی شهروندان و کسبه ساکن محدوده میدان خراسان، بازار امین حضور به شبکه مترو آسان می شود.

مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه تاکید کرد: بیست و یکمین ایستگاه خط ۶ متروی تهران، دارای ۲ ورودی مستقل است که ورودی شرقی آن واقع در جنب پارکینگ تونل امیرکبیر، در فاز نخست به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: ایستگاه امیرکبیر در عمق ۳۰ متری زمین احداث شده و تجهیزات مختلفی همانند آسانسور، پله خروج اضطراری و ورودی مخصوص جهت تردد افراد کم توان در آن تدارک دیده شده است.

امام اظهار داشت: همزمان با افتتاح ورودی نخست، تجهیزاتی از قبیل سیستم های مخابراتی، اعلام و اطفاء حریق، نظارت تصویری، تهویه تونلی و تهویه مطبوع ایستگاه نیز آماده بهره برداریی است.

به گفته وی، از دیگر امکانات این ایستگاه می توان به چهار آسانسور و ۱۰ پله برقی که هشت رشته پله از آنها نصب و آماده بهره برداری است اشاره کرد.

امام اضافه کرد: همچنین هزینه راه اندازی ایستگاه امیرکبیر ۲۷۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان صرف تامین تجهیزات شده است.

خط هفت مترو تهران به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

خط ۶ مترو تهران یک خط درون‌شهری به طول ۳۸ کیلومتر (۱۰ کیلومتر فعال) با ۳۱ ایستگاه است که پنج ایستگاه این خط شامل دولت‌آباد، شهدا، امام حسین (ع)، بعثت و کیانشهر تاکنون افتتاح شده اند.

این خط از حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) و محلهٔ نفرآباد آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه مترو شهدای ۱۷ شهریور با خط هفت، در ایستگاه مترو میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین (ع) با خط ۲، در ایستگاه مترو شهدای هفت تیر با خط یک، در ایستگاه مترو میدان ولی‌عصر (عج) با خط سه و دوباره در ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس با خط هفت تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید.

در حال حاضر ساخت این مترو از جنوب به شمال ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین