کد خبر: ۶۸۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۴
عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

افزایش سرمایه بانک‌ها خلاف قانون است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسن سبحانی در تذكری با استناد به ماده‌ 182 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه‌ روز چهارشنبه، در لحظات پایانی جلسه از طرف رییس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهادی مطرح شد كه این پیشنهاد نادیده گرفته شدن ماده‌ 223 آیین‌نامه را به دنبال داشت. 
نماینده دامغان افزود: بر اساس این ماده، اصلاح برنامه مصوب جز به وسیله‌ لایحه‌های خاص ممكن نیست. ماده‌ یك قانون برنامه‌ چهارم می‌گوید كه استفاده از وجوه حساب ذخیره‌ ارزی صرفا در قالب بودجه‌های سنواتی مجاز است. در آن پیشنهاد آمده بود كه مبلغ 15 هزار میلیارد تومان از حساب ذخیره‌ ارزی برای پرداخت بدهی دولت به بانك‌ها و افزایش سرمایه‌ دولت در بانك‌ها اختصاص پیدا كند.

این عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح كرد: با عنایت به این كه بر اساس قانون باید در زمان بودجه از حساب ذخیره‌ ارزی برداشت كرد، آن پیشنهاد كه در غیر زمان بودجه بوده و اصلاح برنامه هم در كار نبوده است در آن لحظه قابل حل نبود.

سبحانی خطاب به حداد عادل گفت: این 15 هزار میلیارد تومان در حال حاضر معادل 20 میلیارد دلار است كه برابر بودجه عمرانی كل كشور در سال 86 است و تصویب آن در 12 ـ 10 دقیقه اتفاق افتاد!

حدادعادل در پاسخ به سبحانی گفت: «با توجه به این كه اصل موضوع در جلسه گذشته به تصویب نمایندگان رسیده است باید منتظر بمانیم تا شورای نگهبان هم بعد از ایرادگیری آن را به مجلس برگرداند».

وی افزود: با توجه به این كه عنوان این قانون اصل 44 اصلاح قانون برنامه هم بوده است، در نتیجه فرض بر این است كه مجلس هم‌زمان هر دو كار را انجام داده است. البته ما از این به بعد در این مورد نظر خاص داریم ولی در آن زمان كه قانون اصل 44 آمد، كلی از مواد برنامه را هم اصلاح كرد كه این تغییر برنامه هم جزو عنوان بوده است.
رییس مجلس گفت: اجازه دهید وقتی دوباره این مساله از طرف شورای نگهبان برگشت این موضوع آیین‌نامه‌ای را مجدد آن جا مطرح كنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین