کد خبر: ۶۸۶۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

دولت آمریکا در آستانه تعطیلی قرار گرفت

قانونگذاران آمریکا تا نیمه شب جمعه فرصت دارند به توافق برسند و در حال حاضر تلاش می‌کنند این مهلت را ۴۸ ساعت به تعویق بیندازند تا زمان بیشتری برای مذاکره داشته باشند.
دولت آمریکا در آستانه تعطیلی قرار گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

اگر مقامات کنگره آمریکا نتوانند تا نیمه شب جمعه در مورد بسته کمک‌های اقتصادی به توافق برسند، بخش‌هایی از اقتصاد آمریکا طی ۲۴ ساعت آینده بسته خواهند شد.

به گزارش سی ان ان، مقامات کنگره آمریکا در تلاش هستند در آخرین روز‌های فعالیت مجلس صد و شانزدهم بسته ۹۰۰ میلیارد دلاری کمک‌های اقتصادی را تصویب کنند. اگر این کار به درازا کشیده شود، خطر تعطیل شدن بخشی از دولت آمریکا تا ۲۴ ساعت آینده وجود دارد.

قانونگذاران آمریکا تا نیمه شب جمعه فرصت دارند به توافق برسند و در حال حاضر تلاش می‌کنند این مهلت را ۴۸ ساعت به تعویق بیندازند تا زمان بیشتری برای مذاکره داشته باشند. ولی نمایندگان دموکرات چندان تمایلی به این کار ندارند و به کنگره پیشنهاد داده اند به سرعت به یک قرارداد برسند. در غیر این صورت احتمال تعطیل شدن بخش‌هایی از دولت آمریکا طی ۲۴ ساعت آینده وجود دارد.

جزئیات این طرح در روز چهارشنبه افشا شد، ولی هنوز هم هیچ‌چیز به تصویب نهایی نرسیده است.

انتظار می‌رود حجم این بسته کمکی ۹۰۰ میلیارد دلار باشد و شامل هزینه لازم برای توزیع واکسن، هزینه مدارس، مزایای بیکاری ۳۰۰ دلاری در هفته، وام‌های ۳۳۰ میلیارد دلاری برای کسب و کار‌های کوچک و همچنین دور جدید محرک‌های اقتصادی شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین