کد خبر: ۶۸۶۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
گزارش AFC از فینال لیگ قهرمانان آسیا؛

پرسپولیس - اولسان و فینالی هیجان انگیز

کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و از این مسابقه به عنوان جدالی هیجان انگیز یاد کرد.
پرسپولیس - اولسان و فینالی هیجان انگیز
آفتاب‌‌نیوز :

دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا فردا از ساعت ۱۵:۳۰ بین پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی در ورزشگاه الجنوب دوحه برگزار می‌شود.

این جدال موجب شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه این مسابقه در گزارشی به بررسی این دیدار نهایی بپردازد.

AFC در این باره نوشت: یازده ماه و پنج روز از اولین دیدار هجدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا می‌گذارد و فردا از قهرمان این دوره از مسابقات رونمایی خواهد شد.

۲ تیم برای دومین بار در فینال این مسابقات حاضر می‌شوند. اولسان در سال ۲۰۱۲ موفق شد با پیروزی برابر الاهلی عربستان قهرمان شود اما پرسپولیس در سال ۲۰۱۸ در فینال به کاشیما باخت تا از قهرمانی باز بماند.

تیم فوتبال پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی مدافع سابق خود کارش را در این دوره از مسابقات با شکست برابر الدحیل آغاز کرد اما تیم تحت هدایت او موفق شد به عنوان صدرنشین از گروه سوم صعود کند و در صورت قهرمانی، پرسپولیس پس از وسترن سیدنی استرالیا به دومین تیمی تبدیل خواهد شد که کارش را با شکست آغاز کرده اما قهرمان شده است.

البته اولسان هم یک رکورد ویژه دارد چرا که این تیم در صورت قهرمانی به اولین تیمی بدل خواهد شد که بدون شکست به این قهرمانی دست یافته است.

این دومین فینالی است که بین یک تیم ایرانی و کره‌ای برگزار می‌شود چرا که ۱۰ سال قبل در دیداری آن مسابقه هم به صورت اتفاقی در زمینی بی طرف برگزار شد تیم ذوب آهن به مصاف سئونگنام کره جنوبی رفت که با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

از ۱۵ بازیکنی که در فینال قبلی برای پرسپولیس به میدان رفتند تنها ۶ بازیکن در این دیدار حضور دارند. بشار رسن، سید جلال حسینیف احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، سیامک نعمتی و محمد انصاری بازیکنانی بودند که در فینال قبلی هم به میدان رفتند.

از طرف دیگر از تیم اولسان هیوندای تنها یک بازیکن سابقه حضور در فینال ۸ سال قبل را دارد. کئون هو مهاجم ۳۵ ساله در فینال سال ۲۰۱۲ ۹۰ دقیقه برای اولسان بازی کرد اما در این مسابقات یک نیمکت نشین برای تیمش بود.

در حالی که کار عبدالرزاق حمدالله آقای گل فعلی لیگ قهرمانان با ۷ گل به پایان رسیده اما بیورن جانسن و جونیور نگراو مهاجمان ۵ گله اولسان هستند و اگر بخواهند آقای گل شوند باید موفق به ثبت هت تریک شوند.

کیم دو هون مربی اولسان هیوندای اولین فردی می‌تواند باشد که به عنوان هم مربی و هم بازیکن جام قهرمانی آسیا را بالای سر برده است. چرا که او در تیم سئونگنام کره جنوبی در سال ۲۰۰۵ قهرمان شد.

از طرفی بشار رسن هافبک عراقی پرسپولیس هم در صورت قهرمانی به اولین بازیکنی تبدیل خواهد شد که در صورت قهرمانی تیمش هم در afc کاپ قهرمان خواهد شد و هم در لیگ قهرمانان. او در سال ۲۰۱۴ با تیم نیروی هوایی عراق قهرمانی را در کارنامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین