کد خبر: ۶۸۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۸

پاسخ قالیباف به حاج منصور

بی آر تی باید فارسی سازی شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهردار تهران در پاسخ به سئوالي درباره انتقادات تند يكي از مداحان تهران گفت : اگر در سالي كه به گفته مقام معظم رهبري سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي ناميده شده است و در روز عرفه روزي كه روز معنويت و وحدت و خلوص و دلجويي است چنين رفتاري صورت گرفته، به اعتقاد من حركت ناشايستي است و من نيز دنبال اين نبوده و نيستم كه به چنين مسائلي پاسخ بدهم .

منصور ارضی که از مداحان معروف کشور به شمار می رود طی سخنانی در مراسم دعای عرفه بازار تهران، با مقایسه «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران با «عمربن سعد»، گفته بود: « ما درعین حال كه ابن سعد را لعن می‌كنیم، باید ابن سعدهای زمان را نیز بشناسیم». 

محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، ديروز در حاشيه همايش دومين سالگرد تاسيس سامانه 137 شهرداري تهران كه در مركز همايش هاي سازمان صدا وسيما برگزار شده بود در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران در خصوص اظهارات تند و انتقادي يكي از مداحان معروف تهران در مراسم دعاي عرفه درباره گفته ها و اقدامات شهردار تهران و اينكه گفته شده اظهارات اخير شهردار تهران در واقع نوعي نيرو جمع كردن براي خرج كردن در زمان انتخابات رياست جمهوري است گفت : اجازه بدهيد من دراين زمينه صحبت نكنم چرا كه بارها گفته ام اين ها بداخلاقي است كه انجام مي دهند. من فكر مي كنم مردم ما آگاه تر از اين افراد هستند.

شهردار تهران تصريح كرد : مردم آگاه هستند. با اين بداخلاقي ها چه در جنبه هاي مديريتي چه در بحث هاي شخصي و چه در استفاده ابزاري از دين . كار به جايي نمي رسد. 

قاليباف در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه در خصوص سرنوشت گورستان هاي جديد شهر تهران پرسيد نيز گفت : دو محل در شرق و غرب تهران شناسايي شده است . كار در شرق تهران پيش رفته و برخي از املاك و زمين هاي اين منطقه به تملك شهرداري در آمده و نقشه ها نيز آماده شده است . بخش ديگري از زمين ها نيز در اختيار افراد ديگري است كه شهرداري بايد با آنها مذاكره كند تا بتوانيم براي توسعه گورستان هاي شهر اقدام كنيم .
شهردار تهران تاكيد كرد : فكر نمي كنم اين يك بحران جدي براي شهر تهران باشد و حتما تا قبل از پايان سال آينده اين كار انجام مي شود و در حال حاضر نيز مقدمات كار در حال انجام است.

شهردار تهران در پاسخ به اظهارات رئيس شوراي اسلامي شهر تهران مبني بر ضرورت حذف واژه « بي .آر.تي » از روي اتوبوس هاي سريع السير مسير دپوي شرق به آزادي نيز گفت : مهندس چمران سخن درستي گفته اند و اصل 15 قانون اساسي ما نيز در اين موضوع است كه بايد فارسي را پاس بداريم و قطعا نيز اين گونه است.
 به هر حال واژه « بي .آر.تي » يك كلمه انگليسي است و بايد معادل فارسي سازي شود و يك كلمه مناسب جايگزين شود. اما اين وظيفه شهرداري تهران نيست بلكه بر عهده فرهنگستان زبان فارسي است كه اين كار را انجام دهد و ما هم در صورتيكه آنها اين نام را انتخاب كنند آماده هستيم كه رعايت اصل قانون اساسي را داشته باشيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۸۶/۱۰/۰۳
0
0
با سلام.
ما ايرانيها عادت داريم كه با كمترين اطلاع در باره تمامي امور به سطحي ترين وجه امور اظهار نظر ميكنيم.بر حاج منصور كه تقريبا در تمامي امور فيلسوف است خرده نگيريد.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۸۶/۱۰/۰۳
1
0
به نظر من اگر قاليباف رييس جمهور مي شد فاتحه كشور خوانده ننننننمي نمي شد
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۸۶/۱۰/۰۴
1
0
به نظر بنده شان آقاي دكتر قاليباف اجل است كه به اينگونه افراد تهي فكر پاسخي بدهند اگر عمل ورفتار اينگونه افراد درست بود لا اقل يكي از دعا هايشان مستجاب ميشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین