کد خبر: ۶۸۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۸

حملات هوای ترکیه ادامه دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ترکیه حملات هوایی تازه ای را علیه مواضع  P.K.K در مناطق مرزی  کردستان عراق انجام داده است.

جنگندهای ترکیه، روز گذشته روستاهای شیلادزه و دیره لوک و ریکان و نهیل را به مدت نیم ساعت بمباران کردند که در پی آن ترس و وحشت فراوانی در میان روستانشینان به وجود آمده است.

به گزارش BBC به نقل از ارتش ترکیه :« گروه PKK  در این عملیات خواهد فهمید که کردستان عراق دیگر جای امنی برای فعالیت های این گروه نیست و یک بار دیگر متوجه خواهد شد که در مقابله با ارتش ترکیه هیچ شانسی ندارند.»

گزارشی در مورد خسارات یا تلفات احتمالی حملات اخیر منتشر نشده است.به گزارش BBC همچنین نیروهای ترکیه به عملیات هوای در کوه های «قندیل» در کنار مرز ایران  نیز اقدامک کردند.

سخنگوی دفتر ریاست منطقه  کردستان، در حمله 23  دسامبر ترکیه با صدور بیانیه‌ای گفت: بمباران روستاهای شمال عراق  و بسیاری از روستاهای دیگر کردستان، نقض آشکار حاکمیت عراق است و با رضایت آمریکا صورت گرفته است که مسوولیت کنترل آسمان عراق را به عهده دارد.

ما این حملات را به شدت محکوم نموده و معتقدیم که اینگونه اقدامات نظامی در برابر تلاشهای صورت گرفته برای راهکارهای مناسب در جهت حل مشکلات موجود و بر مبنای احترام متقابل، مانع ایجاد می کند.

همچنین خواستار توقف فوری این حملات هستیم که قربانیان آن تنها مردم عادی و غیرنظامی بوده اند.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفته است آمریکا اطلاعات مهمی را برای این عملیات در اختیار ترکیه گذاشته است.

آمریکا مخالف هرگونه پیشروی چشمگیر نیروهای ترکیه در کردستان عراق است با این همه موافقت کرده که اطلاعات خود را در اختیار ترکیه بگذارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین