کد خبر: ۶۸۶۴۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

نیویورک تایمز: ترامپ از فلن خواسته بود به ایده حکومت نظامی بپردازد/ ترامپ: اخبار جعلی

به دنبال انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر رایزنی ترامپ با مشاور امنیت ملی سابقش درباره احتمال اعمال حکومت نظامی برای تغییر نتایج انتخابات رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری نوشت: حکومت نظامی = اخبار جعلی!
نیویورک تایمز: ترامپ از فلن خواسته بود به ایده حکومت نظامی بپردازد/ ترامپ: اخبار جعلی
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ از مایکل فلن خواسته بود تا در نشست روز جمعه در کاخ سفید به بررسی این ایده بپردازد. این نشست تازه‌ترین تلاش دونالد ترامپ برای تغییر شکست خود مقابل جو بایدن بود. فلن که بعد از محکوم شدن در پرونده دروغگویی به اف‌بی‌آی در رابطه با تحقیقات مرتبط با مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ از سوی دونالد ترامپ مورد عفو قرار گرفت، یکی از حامیان سفت و سخت ادعاهای انتخاباتی ترامپ است.

مایکل فلن بی‌اعتنا به شکست‌های حقوقی ترامپ در دادگاه‌ها، در گفت‌وگو با وب‌سایت محافظه‌کار نیوزمکس اقداماتی شدیدتر را پیشنهاد داد. فلن گفت، دونالد ترامپ باید برای هر احتمالی آماده باشد "چون ما نمی‌توانیم از این انتخابات و انسجام انتخاباتی خودمان بگذریم."

این مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ گفت: این اصلا رضایت بخش نیست. هیچ راهی در جهان نیست که ما بعد از این بتوانیم به عنوان یک ملت حرکت رو به جلو داشته باشیم.

او پیش از اینکه پیشنهاد دهد که ترامپ به ایالت‌های سرنوشت‌سازی نیرو اعزام کند که در نوامبر مقابل بایدن در آنها شکست خورد، گفت: او می‌تواند فورا با دستور خود هر کدام از این دستگاه‌ها در سراسر این کشور را توقیف کند. او می‌تواند قابلیت‌های نظامی را در اختیار بگیرد و آنها را در آن ایالت‌ها مستقر کند و نتیجه انتخابات را در هر کدام از آن ایالت‌ها برگرداند.

لحن این نشست موجی از نگرانی را در آمریکا به وجود آورد.

رودی جولیانی، مشاور حقوقی دونالد ترامپ تلفنی در این نشست مشارکت کرد. گزارش شده است که او وزارت امنیت داخلی آمریکا را برای توقیف دستگاه‌های اخذ رای تحت فشار گذاشته است.

روزنامه نیویورک تایمز با استناد به منابع گزارش داد، این نشست با داد و بیداد پت سیپولون، مشاور حقوقی کاخ سفید و مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید همراه شد که این ایده را قویا رد می‌کردند.

در این جلسه همچنین سیدنی پاول، وکیلی که ادعاهای جنجالی درباره این انتخابات داشت و از جمله می‌گفت که هوگو چاوز در تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش داشته و در نهایت از سوی تیم حقوقی ترامپ کنار گذاشته شد، حضور داشت.

در همین حال دونالد ترامپ در واکنش به این اخبار در پیامی توییتری نوشت: حکومت نظامی= اخبار جعلی. باز هم اطلاع‌رسانی بد از روی آگاهی!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین