کد خبر: ۶۸۶۴۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
تاکید بر اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

رهبر انقلاب: استخدام پرستاران با جدیت دنبال شود

رهبر انقلاب گفتند: امروز بحمدالله پرستاران در چشم مردم ما از همه عزیزتر، از همیشه عزیزتر و شرافتمندترند و این لطف خداست.
رهبر انقلاب: استخدام پرستاران با جدیت دنبال شود
آفتاب‌‌نیوز :

حضرت آیت الله خامنه ای در گفت وگوی تلویزیونی با مردم به مناسبت روز پرستار گفتند: روز پرستار را که مزین و مشرف به نام حضرت زینب کبری سلام الله علیها است به همه پرستاران عزیز و به گروه پرستاری تبریک عرض می‌کنم .لازم می‌دانم به خانواده‌های گرامی و عزیزی که در این حوادث کرونا عزیزان خودشان را که پرستار بودند و از دست دادند تسلیت عرض کنم و برای آن درگذشتگان فداکار و مجاهد از خداوند طلب علو درجات کنم.

ایشان خاطرنشان کردند: امروز بحمدالله پرستاران در چشم مردم ما از همه عزیزتر، از همیشه عزیزتر و شرافتمندترند و این لطف خداست. امیدواریم این افزایش پیدا کند.

رهبر انقلاب اسلامی یادآور شدند: پرستار، فرشته رحمت بیمار است. این یک تعبیر واقعی است. به هیچ وجه مبالغه آمیز نیست. هم با جسم بیمار سر و کار دارد هم با روح بیمار. در مورد جسم بیمار پرستار در واقع شریک و همکار و مددکار پزشک است. بخش مهمی از کار بهبودی جسمی بیمار را پرستار انجام می‌دهد. در مورد ارتباط با روح مریض، پرستار در واقع غمگسار و نوازشگر و آرامش بخش مریض است.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: پرستاران هم به جسم بیمار کمک می‌کنند و بهبودی او را سرعت می‌بخشند و امکان پذیر می‌کنند در مواردی و هم اینکه جان او را روح او را اعصاب او را آرامش می بخشند با یک لبخند، با یک حرف گرم، با یک حرکت مهربانانه، احساس خوبی را در بیمار به وجود می‌آورند و در روح او اثر می‌گذارند.

حضرت‌آیت الله خامنه ای با بیان اینکه پرستاران، شریک و همکار پزشک‌اند، یادآورشدند: بیماری که نیاز به پرستار دارد اگر بهترین پزشک بر بالین او حاضر بشود و دستور بدهد اما پرستاری نباشد که او را حمایت کند و در آغوش محبت خودش او را بگیرد، بهبودی بسیار دشوار خواهد شد. یعنی نقش پرستاری در بهبودی بیمار نقش مهم و بزرگی است. اگر پرستار نباشد ممکن است معالجه به نتیجه نرسد.

ایشان افزودند: واقعا تلاش برای کاهش آلام یک انسان جزو زیباترین مناظر زندگی انسانهاست. من می‌خواهم عرض بکنم این زیبایی در این سال کرونایی در این ماه‌های کرونایی بیشتر خودش را نشان داد. پرستارهای ما در بیمارستان‌ها از خودشان حرکاتی را نشان دادند مناظری را نشان دادند فعالیت‌هایی را نشان دادند که حقیقتا اینها مایه اعجاب انسان می‌شود.

حضرت‌ آیت الله خامنه ای یادآورشدند: خود پرستاری یک کار دشواری است. کار پراضطرابی است حالا اگر چنانچه بر این دشواری و اضطراب این هم اضافه شد که خطر واگیری وجود دارد خطر ابتلا وجود دارد این خیلی کار را دشوارتر می‌کند. پرستاران ما این کار دشوارتر را در این دوران کرونایی انجام دادند. با این که جان خودشان در خطر بود، با این که احتمال می‌دادند که خودشان مبتلا بشوند در عین حال این کار را انجام دادند و انصافا کار بزرگی را در این مدت پرستاران عزیز ما به ثبت رساندند.

ایشان فرمودند: این مجاهدتی که در این مدت انجام گرفت پرستارها را در چشم مردم عزیز کرد. تا قبل از این قضایا مردم خیلی توجهی به اهمیت کار پرستاری نداشتند در این قضیه کرونا مردم فهمیدند که پرستاری چه کار بزرگی است؛ چه کار مهمی است چه ارزشهای والایی در درون او وجود دارد.

رهبری همچنین افزودند: در باب کمک روحی که گفتیم پرستار غمگسار است، یکی از ارزش های والای انسانی است. در اسلام شفقت، همدلی و مهربانی یکی از دستورات عمده است. پرستاران در این کار روحیه خودشان را آماده می‌کنند و خسته هم می شوند اما تحمل می‌کنند.

وضع پرستاران ما باید به نحوی باشد که با خیال راحت به کارخود بپردازند. باید خیال خانواده های آنها نیز از این بابت راحت باشد.

من در این زمینه بحث تخصصی نمی‌توانم بکنم و این کار باید در مراکز تخصصی خودش انجام بگیرد. شاید یکی از کارهای لازم الاجرا اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باشد که این قانون مدت‌ها قبل تصویب شد و به سود پرستاران است اما اجرا نشده است. البته کارهای دیگری هم وجود دارد. استخدام پرستار هم یکی دیگر از کارهای خوب است.

من یک زمانی به مسئولان گفتم باید حدود ۳۰ هزار پرستار را استخدام کنید ولی مشکلاتی داشتند و نشد ولی باید این مساله را با جدیت دنبال کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
پرستاران را که چندین ماهه دولت میگه میخوایم استخدام کنیم شما اگه میخواید این کار بشه و خدمت به همه بیکاران کنید به جای شعار بودجه های نجومی خارج از دولت را قطع کنید بدید دولت خرج مردم کنه .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین