کد خبر: ۶۸۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۳
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه:

یاران امام مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامعلی دهقان عضو شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه می‌گوید «سخنان اخیر نوه امام سخنان درستی است و به جرات می‌توان گفت امام خمینی(ره) در زمان خود هم نمی‌توانست در انحصار تفسیر یک جریان خاص قرار گیرد».

دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با بیان اینکه «امام خمینی شخصیتی فراجناحی و فراتر از زمان خود بود و اندیشه‌های ایشان اندیشه‌های دیروز، امروز و فردای جامعه ما را می‌تواند شکل دهد»، گفت: امام خمینی در فقه، سیاست و عرفان اسلامی نوآوری‌هایی داشتند که مختص و خاص ایشان بود و می‌طلبد که حوزه‌ها و روشنفکران دینی درباره این مقولات باز هم بیندیشند و در راستای تکامل این موضوعات باز هم قلم بزنند و سخن بگویند.

وی افزود: نباید فراموش کرده باشیم زمانی که امام موضوع ولایت مطلقه را که مطرح کردند دیدگاه‌های مخالف ایشان هم در جامعه مطرح شد اما امام معتقد بودند که برای مصلحت نظام اسلامی و انقلاب اسلامی، دولت اسلامی می‌تواند کارهای فراوانی انجام دهد.

وی تاکید کرد: امام با طرح نظریه زمان و مکان در اجتهاد نشان داد که یک فقیه روز آمد است و همان زمان هم عده‌ای این نوع تفکر را برنمی‌تابیدند و در قضیه شطرنج و قانون کار امام نشان دادند که روح دین را بر قالب و ظاهر دین ترجیح می‌دهند.

دهقان همچنین اضافه کرد: در مبارزات دهه 40 و 50 امام از سوی کسانی که مبارزات را در متن دین اسلام نمی‌دیدند مورد ملامت قرار می‌گرفتند.

وی بر این اساس تصریح کرد: نکته قابل توجه اینجاست کسانی که روزگاری کمتر در مبارزات مردم ایران بودند بعدها داعیه دار تفسیر سخنان امام شده‌اند و کسانی که همراه مبارزات ایشان بودند آرام آرام مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرند که می‌توان از شخصیت برجسته‌ای مانند آیت‌ الله صانعی نام برد،‌شخصیتی که از نزدیکان امام بودند و همیشه مورد لطف ایشان واقع می شدند. 

عضو شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع به دلیل اینکه دکترین سیاسی امام نو بود و نوعی انقلاب در فقه شیعه قلمداد می‌شد باید باب بحث و گفت‌وگو درباره اندیشه‌های ایشان را باز گذاشت و نباید صرفا به یک تفسیر قناعت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۸۶/۱۰/۰۴
0
0
آقایان در جناحها این رسالت بزرگ را در دستور کار دائم خود قرار داده و با کاری مسمر و به مناسبتهای مختلف موضاعاتی مانند انتخابات، مردم، اسلام، وحدت، جمهریت نظام، اهمیت آراء، حضور در صحنه، پشتیبانی ولایت فقیه، مجلس شورای اسلامی،و....را مطرح کنند و از هیچ نکته ای غافل نشوند مباد نااهلان از همان نقطه در صدد کتمان افکار امام عزیز برآیند.
منتظر اقدام همه دلدادگان خمینی عزیز هستیم و جوانان امروز قطعا با شkیدن بسیاری از مواضع مکتوم مانده امام هم به سر شوق می آیند هم متعجب از عمق افکار و بلند نظری امام . پژمان
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین